Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: Grohe Grubunda Yeni Atama
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Üsküdar'ın Altı Tünel

İstanbul Boğazı'nın iki yakasını bağlayacak tüp geçidin en önemli istasyonu Üsküdar'ın 20 metre altında inşa edildi. Yan duvarlar betonlanıyor.

Sabah Gazetesi/Hasan ERŞAN
Üsküdar'ın Altı Tünel

stanbul Boğazı'nın iki yakasını bağlayacak tüp geçidin en önemli istasyonu Üsküdar'ın 20 metre altında inşa edildi. Yan duvarlar betonlanıyor.

İşte Boğaz'ı birbirine bağlayacak tüneller
İstanbul'un iki yakasını bağlayacak dev tüneller için yerin 20 metre altında 24 saat çalışılıyor. Boğaz'a batırılan 11 tüpten ilki de artık yerine oturdu.

İstanbul'da yapılan en büyük proje olarak tanımlanan ve 3 milyar dolar maliyete çıkması beklenen Marmaray projesinin tüpleri boğaza yerleştirilmeye başlandı. İstanbul Boğazı'na yerleştirilen 135 metre uzunluğunda, 15.5 metre genişliğinde, 8 metre yüksekliğinde, 18 bin ton ağırlığındaki 11 numaralı ilk tüpün fotoğraflarının çekilebilmesi için hava şartlarının uygun olduğu zamanın beklendiği açıklandı. Üsküdar'dan Sarayburnu yönüne doğru 1384 metre uzunluğundaki bölüme batırılacak olan 11 tüpün, batırma işlemlerinin 40-45 gün arayla yapılacağı belirtildi. 14 kilometrelik delme ve batırma tünelleri ile 3 adet yer altı istasyon inşaatları ise İstanbul'un kültürel değerlerine azami özen gösterilerek sürdürülüyor.

Depreme hazırlıklı
Maliyeti yaklaşık 35 milyon dolar olan ve Tuzla'da yapımı süren tüplerin yerleştirilme işlemi bittiğinde kapakları kesilerek birbirine bağlanıp Üsküdar ve Sarayburnu istasyonlarıyla birleştirilecek. Projede tünellerin depreme karşı güvenliğinin sağlanması amacıyla 460 metrelik mesafede 2 bin 770 noktadan kazık çakılarak beton enjekte edildi ve tüplerinzemini için 1 milyon 200 bin metreküp kum çıkarılarak kanal açıldı. Üsküdar Ticaret Meslek Lisesi ve çevresindeki mahallenin altında süren toplam 300 metre uzunluğundaki makas tüneli inşaatında günün 24 saati yoğun mesai yapılıyor. Yerin 20 metre altında tam hız ilerleyen tünelin yan duvar betonlamasına geçildi.

Hat uzunluğu 76 km
Marmaray'da toplam hat uzunluğu 76 kilometre olacak. Yüzeyde bulunan metro uzunluğu 63 kilometre olurken, demiryolu Boğaz tüp geçişinin uzunluğu ise 13.6 kilometre olarak hesaplandı. Yeraltında 3 istasyon bulunurken, istasyonların uzunluğu 225 metre olacak. Bir yöndeki yolcu sayısı ise saatte 75 bin kişi olarak hesaplandı. Marmaray'da maksimum hız 100 kilometre olurken, trenler 2 ile 10 dakika arasında geçecek. Araç sayısı 2015 yılına kadar 440 olacak. Yeni demiryolu batırma tüneli, Kız Kulesi'nin yaklaşık 200 metre kuzeyinden geçecek ve maksimum derinliği 56 metre olacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/uskudarin-alti-tunel_53203.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!