Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Üstgeçit Değil ‘Süs Geçit’

Kızılay’daki, Meşrutiyet ve Mithatpaşa caddelerine, Ankara Anakent Belediyesi tarafından yapılan yaya üstgeçitleri, “işlevsiz” olduğu için kullanılmıyor. Yayalar, karşıdan karşıya geçerken köprüler yerine caddeleri tercih ediyor.

Cumhuriyet ANKARA
Üstgeçit Değil ‘Süs Geçit’

Meşrutiyet ve Mithatpaşa caddeleri üzerine yapılan yaya üstgeçitleri kullanılmıyor. Cadde esnafı tarafından “süs geçit” olarak nitelendirilen üstgeçitler, yalnızca üzerinde oturup sohbet eden gençlerin işine yarıyor.

Kızılay’daki, Meşrutiyet ve Mithatpaşa caddelerine, Ankara Anakent Belediyesi tarafından yapılan yaya üstgeçitleri, “işlevsiz” olduğu için kullanılmıyor. Yayalar, karşıdan karşıya geçerken köprüler yerine caddeleri tercih ediyor. Meşrutiyet Caddesi’nin sonundaki üstgeçitin altında trafik lambalarının bulunması da, “Üstgeçit buraya neden yapılmış?” sorusunu gündeme getiriyor. Akay Kavşağı’ndan Kızılay yönüne trafik akışını rahatlatmak amacıyla yapılan üstgeçitler, Kızılay’daki gençlerin oturup sohbet ettikleri birer “kafe”ye dönüşmüş durumda. Cadde esnafı da üstgeçitlerin neden yapıldığını anlamadıklarını vurgulayarak, “Bunlar üstgeçit değil, süs geçit” benzetmesini yapıyor.

Meşrutiyet Caddesi ile Mithatpaşa Caddesi’nin kesiştiği kavşakta yapılan üstgeçitte, basamakların farklı yüksekliklerde olması, özellikle yaşlı yurttaşlar için sorun oluşturuyor. Şehir plancılarının ve sivil toplum örgütlerinin tüm itirazlarına karşın yıllar önce yapılan üstgeçitlerin, merdiven basamaklarının farklı yüksekliklerde olması sıkıntı yaratıyor. Bazı basamaklar 10 santimetre iken bazıları ise 20 santimetre. Yüksekliği nedeniyle çıkmakta zorluk çekilen köprünün altında da trafik lambalarının olması yurttaşların, karşıya geçerken caddeyi kullanmamasına neden oluyor.

‘Yaya önceliği düşünülmeliydi’

TMMOB Şehir Plancıları Odası (ŞPO) Ankara Şube Sekreteri İlknur Urkun, sorunun sebebinin kent merkezlerinin “araç öncelikli tasarlanması” olduğunu belirterek, “Dolayısıyla yaya geçitlerinin kullanım dışı kalması genel kanının aksine halkın bilinçsizliği yüzünden değildir. Üstgeçitler şehirlerarası ve yüksek hızlı yollarda yaya geçişi için bir çözümdür. Kent içinde ticari faaliyetin yoğun olduğu alanlarda yayaların öncelikli olması gerekliliği ve araçların erişiminin kısıtlanması bütün dünyada uygulanan bilimsel bir yaklaşımdır. Çünkü kent merkezleri insanların bir araya gelme ve etkileşim kurma alanlarıdır ve bu alanlarda dolaşım teşvik edilmelidir” diye konuştu. Urkun, geçitlerin yıkılarak yayalara belirli kavşaklarda hemzemin geçiş hakkının verilmesi gerektiğini vurgulayarak, şunları söyledi:

“Ancak, Ankara kent yönetimi; engelli, yaşlı ve çocuklar, yahut ağır yük taşıyanları mağdur etmekle kalmamış, bu üstgeçitleri stadartlara uygun bir biçimde yapmadığından hayati tehlike yaratmış, görüntü kirliliği oluşturmuştur.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/ustgecit-degil-sus-gecit_69395.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!