b>Vitra Genel Müdürü Ahmet Yamaner, hedef pazar olarak kendilerine Rusya' yı seçtiklerini belirterek, bu ülkede ilk mağazalarını sonbaharda açacaklarını söyledi.
2001 yılındaki ekonomik krizin iç pazarda kendini hala hissettirdiğini belirten Yamaner, özellikle inşaat sektöründe bir gerileme yaşandığına dikkat çekti. Sektörde yüzde 21 küçülme yaşanırken rekabetin ise arttığını dile getiren Yamaner, Vitra olarak dış pazara yönelerek daralmayı ihracatla giderdiklerini söyledi.
Üretim kapasitelerinin İrlanda fabrikası ile birlikte 17 milyon metrekare olduğunu aktaran Ahmet Yamaner, satışlarının yüzde 70' ini ihrac ettiklerini belirtti. Batı Avrupa ülkelerine yüksek oranlarda ihracat gerçekleştirdiklerini açıklayan Yamaner, ABD' ye ihracatlarının arttığını söyledi.
Vitra' nın İstanbul Tuzla ve Bilecik Bozhöyük' te fabrikalarında üretim yaptığını hatırlatan Yamaner, Vitra olarak pazarın yüzde 8' ine hakim olduklarını dile getirdi.
Haksız Rekabet Sorunu
Sektörün sorunlarına da değinen Yamaner, pazardaki en büyük sorunlarının haksız rekabet olduğunu belirterek "Kurumlaşmış müesseseler yasal zorunluluklarının hepsini yerine getiriyorlar. Bazı yerlerde bunların olmaması bizi rahatsız ediyor. Piyasada faturalı faturasız konusu da kurumsallaşmışları haksız rekabete uğratıyor. İş Yasası bu konuda daha doğru değerler getirecek" diye konuştu.
Ekonomideki gelişmelerin ise kısa vadede çok büyük zorluklar getirdiğini ve enflasyondaki düşüşün talebi de beraberinde kıstığını kaydeden Yamaner, "Enflasyonun düşmesi hepimizin yararına. Çünkü fiyatlar devamlılık kazanıyor. Enflasyonun yüksek olduğu zamanlarda fiyatların ne olduğu belli değildi. Enflasyon olmayınca fiyat artışları da olmuyor. Ürünlerin fiyatları uzun süre değişmeden kalır" dedi.
|