Türkiye’nin “beton yolları” Karadeniz’de masaya yatırıldı. Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği(TÇMB) ve Türkiye Belediyeler Birliği’nin ortaklaşa düzenlediği Beton Yollar Semineri yoğun bir katılımla Samsun’da gerçekleştirildi.
"Toplum Yararı için Üstyapı Çözümleri" temasıyla Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı himayelerinde, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ve Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) ile Avrupa Beton Kaplamalar Birliği’nin (EUPAVE) teknik desteği ile gerçekleştirilen “1. Beton Yollar Kongre ve Sergisi” Ankara’da düzenlendi.
Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu’nun yaptığı 3. Uluslararası Karayolları Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı’nda ‘Beton Yol’ standı alanı ile yer alan Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB), katılımcılara uygun maliyetli ve yerli üretim beton yolların ve beton bariyerlerin kullanımı hakkında bilgilendirme yaptı.
Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, alternatif yollara göre iki kat daha uzun ömürlü ve düşük maliyetli olarak tanımlanan beton yolların, Türkiye cari açığını kapatacak çözümlerden biri olduğunu savundu.
Betonun kısa ömürlü olması, karbon salımına yol açması ve geri dönüştürülememesi gibi sebeplerle ciddi zararlarının bulunduğunu belirten sektör temsilcileri, alternatif ürünlere yönelmek gerektiğini ve bu konudaki arayışların başladığını bildirdi.
ÇİMSA Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu betona haksızlık edildiği görüşünde. Tokyo’daki sohbetimizde “Betona, “betonlaştık” diye kızıyoruz. Ama etrafımızda her şeyde alt yapıdan, barajlara, konutlara kadar her yerde beton kullanılıyor. Mühim olan betonu iyi kullanmak” diyor.
Uşak’ta yapı denetim mühendisi numune aldıktan sonra gözü önünde betona su kattılar. İtiraz eden mühendis ve yanındaki stajyer, inşaatın kalıp ustaları tarafından dövüldü. İnşaat Mühendisleri Odası sorumluların cezalandırılmasını istedi…
Bodrum'da betona yenik düşen mandalinaları kurtarmak için ilginç bir proje geliştirildi.