2008’de temeli atılan ancak hâlâ bitmeyen Ankara-Sivas YHT Projesi’nde, yurttaşın canı tehlikeye atıldı. Teknik şartnamenin değiştirildiği, Yozgat-Sorgun arasına şartnameye uygun olmayan ‘bazalt’ döşendiği belirtildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, YHT hatlarına ilişkin değerlendirmesinde, "Yazın Ankara-Sivas hattını hizmete açacağız. Konya'yı Karaman'a bağlayacağız. Bursa'yı Ankara-İstanbul hattına bağlamak için çalışmalar devam ediyor." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bu yıl itibarıyla demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girildiğini belirterek, "Bu yılın sonuna doğru Ankara-Sivas YHT hattımızı hizmete alacağız." dedi.
TCDD'nin 2021 Yılı Yatırım Programı'nda yer alan 12 milyar 556 milyon liralık ödeneğin, 3 milyar 329 milyon lirası yüksek hızlı ve hızlı tren projelerine ayrıldı.
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinin 70 metre ile en yüksek ikinci viyadüğü için Doka kalıpları kullanılacak.
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının bazı bölümlerinde test sürüşleri yapılacağı bildirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Yapımı devam etmekte olan 393 kilometre uzunluğundaki Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattında Balışeyh-Yerköy-Akdağmadeni kesiminde mart ayı içinde test sürüşlerine başlamayı ve projeyi 2020 yılı 2'nci çeyreğinde tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, Ankara-Sivas YHT Projesi hakkında, "Bu yıl sonuna yakın test sürüşlerine başlamış olacağız." dedi.