İstanbul’da 4 yıl önce durdurulan banliyö hattının yeniden açılabilmesi için sürdürülen çalışmalar yoğunlaştırılırken, çeşitli kesimlerde rayların döşenmesine başlandı.
İhalesi 2006’da yapılan ve Haziran 2015’te tamamlanması öngörülen Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının hizmete açılması yine ertelendi.
Açılışı 12 Mart'ta yapılan Halkalı-Gebze Marmaray banliyö hattında, 7 ayda 68 milyon yolcu taşındı. Toplam 43 durağın bulunduğu hat sayesinde Anadolu ve Avrupa yakasına geçişler büyük ölçüde kolaylaştı.
Şehirlerarası trenlerin seferden kalkmasının ardından önümüzdeki aylarda da Gebze-Söğütlüçeşme ile Halkalı-Kazlıçeşme arasındaki banliyö tren seferleri son bulacak. Her iki yakadaki banliyö hatları modernize edilirken, yaklaşık 150 bin yolcuyu İETT taşıyacak. 213 yeni otobüsü sisteme dahil eden İETT, her iki yakada 2'şer yeni hat oluşturacak.
Halkalı- Gebze arasında bulunan eski banliyö hatlarının yenileme çalışmalarında yaklaşık 77 kilometrelik hattın yapım çalışmalarının yüzde 80'i tamamlandı. Önümüzdeki hafta, Halkalı-Kazlıçeşme arasında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da katılacağı deneme seferi yapılacak.
Gebze-Halkalı banliyö hattını kullanan yolcu sayısı, hattın yolculu seferlere başlamasının ardından geçen yedi günlük sürede 3,3 milyona ulaştı.
İstanbul'da günde 1.2 milyon insanı taşıması beklenen banliyö treni hattı açılıyor. Hattın ücret tarifesi henüz açıklanmadı.
Yapı-Endüstri Merkezi’nde (YEM) Stratejik Pazarlama ve İş Geliştirme Koordinatörü olarak görev yapan Banu Uçak, Seranit Grup Proje ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine atandı.