39. MOBBİG Toplantısı: "Çokluk"



Türkiye'nin tüm mimarlık bölümlerinden temsilcilerin bir araya geldiği MOBBİG toplantıları, sahip oldukları bu önem gereği ciddi bir sorumluluğu da taşımaktadır. Özellikle, söz konusu mimarlık bölümlerinin sayısının önemli bir artış gösterdiği şu günlerde, ortak idari ve eğitime dair sorunlara ve konulara dikkat çekmek ile onlara çözüm üretme derdi ötesinde, mimarlık eğitiminin içinde bulunduğu koşulları doğru tespit edip, bünyesinde barındırdığı farklılıkları görünür kılıp, kendine güven ve bağımsızlaşmanın yollarını açabilecek ilham verici ortamları da kurabiliyor olmak hayati önem taşıyor. Dolayısıyla, hedef aslında, tüm mimarlık bölümlerinin katılımıyla oluşan bu birlikteliğin cesaretlendirici gücüne de vurgu yapmak.

Bu amaçla, 39. MOBBİG bir önceki toplantının başlattığı tartışmayı ÇOKLUK durumumuzdan sürdürmek, kurulan iletişim ortamının bağımsızlaştırıcı ve özgürleştirici niteliklerini öne çıkarmak, eğitime ve idari konulara yönelik alternatif yapılanmaları, yürütülüşleri ve değerlendirmeleri tartışmaya açmak niyetini taşımaktadır.

Toplantıda ilgili konular aşağıdaki başlıklarla ele alınacaktır:

BAĞIMSIZLAŞTIRICI BİRLİKTELİK – Neden MOBBİG?
EĞİTİM, MEKAN, MİMARLIK – Eğitimin Mekanları, Mimarlık-Eğitim İlişkisi
KİŞİSEL İNSİYATİFLER – Topluma Katı, Eğitime Katkı, Bilgiye Katkı
ALTERNATİFLER – Müfredatlar, İçerikleri Yürütülüşler
FARKLILIKLAR/AYNILIKLAR – Akreditasyon Süreçleri, Standartlaşma-Ayrışma

Reklam Goruntulenme Bolumu