Küresel ekonomide yaşanan istikrarsızlık 2005'de dünya genelinde temel ekonomik göstergelere olumsuz olarak yansısa da, Türkiye enflasyonda 37 yıl sonra en düşük rakama ulaştı. İhracatta ise Cumhuriyet tarihinin rekorları kırılarak, 70 milyar dolar aşıldı. Üç yıl üst üste yüzde 5'in üzerinde büyüyen Türkiye'nin, 2005'de de yüzde 5 civarında büyümesi bekleniyor. Ekonomide rakamlar olumlu sinyallar verirken, yabancı sermayenin Türkiye ilgisi de artıyor.
30 sektörde 90 şirket
Ekonomik göstergelerin olumlu olduğu bir tabloda sektörler ve şirketlerdeki hareketlilik dikkat çekiyor. Gazeteniz Dünya'nın geleneksel hale getirdiği "Sektörlerde Yılın Başarılı Şirketleri" araştırması da bu hareketliliği dikkate alarak yapıldı. Dünya Gazetesi'nin araştırma, istihbarat servisleriyle sektörel dergi gruplarının, ihracatçı birlikleri ve sektörel dernekler nezdinde yaptığı araştırma sonucu, bu yıl 30 sektörde 90 firma sektörlerinin başarılı şirketleri seçildi.
Seçim kriterleri
Başarılı şirketlerin seçiminde yatırım, üretim, satışlar, ihracat performansı, AR-GE harcamaları, yurtdışında gösterilen başarı, markalaşma trendi ve sosyal sorumluluk ölçütleri dikkate alındı. Sektörlerin yıldızı olan şirketlerin yurtdışı atakları dikkat çekiyor.
Dünya Gazetesi, artık gelenekselleşmiş hale gelen "Sektörlerinde Yılın Başarılı şirketleri" çalışmasını bu yıl da yine beklenen zaman aralığında gerçekleştirdi. Çalışma, geçmiş yıllarda olduğu gibi, yine sektörlerine damgasını vuran ve ortaya koydukları performansla,sektörün diğer firmaları açısından yönlendirici olan, yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da önemli başarılara imza atan şirketleri ortaya çıkarmayı amaçlıyor. Tabii, sektörün mesleki örgütleri bizim için geçmiş yıllarda olduğu gibi yine en önemli rehber olacak. Gazetemiz Dünya'nın İstihbarat, yurt haberler, illerdeki sanayi ve ticaret odaları, sektörel derği grupları, araştırma servisi, sektörel dernekler ve ihracatcı birlikleri nezdinde yaptığı soruşturmada, 29 sektörde 87 firma sektörlerinin başarılı şirketi seçildi.Yatırım ve Ar-Ge harcamaları, üretim, iç satış, ihracat ve markalaşma, sosyal sorumluluk kriterlerine göre seçilen şirketlerin sektörlere göre dağılımı ise şöyle: