Beş Yılda Yüzde 500 Büyüdü, İtalyan'ları Yatırıma İkna Etti



Türkiye'de 20. yılını kutlayan İtalyan ısıtma ve soğutma sistemleri üreticisi Ferroli, Türkiye'de 2005'ten beri yüzde 500 büyüme gerçekleştirdi. Türkiye coğrafyasının avantajlarından da faydalanan şirket, 2006'da 60 bin metrekare arazi içine kurduğu üretim fabrikasının da etkisiyle Türkiye'yi grup içinde bölgesel üs haline getirdi. Ferroli Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, "İtalyan yöneticilere her toplantıda Türkiye'nin önemini anlata anlata bıktırdık. Sonunda 'tamam, yer bulun başlayalım' dedittirdik.

10 yıl önce 3-5 milyon Euro'luk bir şirketken şimdi grubun içinde İspanya ve İtalya'nın ardından en büyük ciroya sahip 3. ülke konumuna geldik. Ferroli Türkiye, artık bölgesel üs olarak konumlandırıldı." dedi. Şirket, 2014'e kadar yüzde 300 daha büyüme hedefliyor. Bugüne kadar yapılan 30 milyon Euro'luk yatırımın, Düzce'deki fabrika 35 bin metrekare olana kadar devem edeceğini belirten Çakmakçı sözlerine şu şekilde devam etti: "Grubun Azerbaycan, Türkmenistan, Tacikistan, Kırgızistan, Kazakistan, Afganistan, Pakistan ve Kıbrıs ile olan tüm ticareti Ferroli Türkiye üzerinden yapılacak. Orta vadede Türkiye'nin diğer komşu ülkeleriyle olan ticaret ilişkisinin de Ferroli Türkiye'nin koordinasyonuyla gerçekleştirilmesi hedefleniyor." İhracat ayaklarının krizde çok etkilendiğini belirten Genel Müdür, yıllık 100 bin adet alım yapan Romanya'nın 40 binin altına inmesini örnek olarak verdi. Yine de krizi en iyi atlatan ülkelerden biri olduklarını da sözlerine ekledi. Düzce'de 2011'de yoğuşmalı kombi üretimine de başlayacaklarını duyuran Çakmakçı, hedeflerinin ISO 500 listesinden en büyük 200 sanayi kurulu arasına girmek olduğunu söyledi.

Ferroli'nin toplam üretiminin yüzde 7'si Türkiye'den karşılanıyor. Türkiye cirosunun yüzde 30'u da üretimden sağlanıyor. Ürünlerin yüzde 60'ının iç pazara sunulduğunu ve yüzde 40'ının da ihraç edildiğini belirten Çakmakçı, "Başta İngiltere, Fransa, Romanya, Yeni Zelanda, Avustralya, İran ve Pakistan olmak üzere toplam 30 ülkeye ihracat yapıyoruz." dedi. İç pazara yönelik hedeflerinin enerji verimliliğiyle birlikte sistem çözümleri üretmek olduğunu kaydeden Çakmakçı, yoğuşmalı ürün pazarında da lider konumda yer almak istediklerini ifade etti.