Geçen yıl beyaz eşya pazarının yüzde 4 küçülmesine karşılık
BSH’nin pazar payını yüzde 30’un üzerine çıkardığını belirten
BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein, “Türkiye’nin cirosu yüzde
10 artışla 2.2 milyar TL’ye ulaştı. İç satışlarda yüzde 3, ihracatta yüzde 21
artış gerçekleştirdik” dedi.
Türkiye pazarında geçen yılın ilk çeyreğinde hızla düşen beyaz eşya
satışlarında hükümetin ÖTV’yi düşürmesi üzerine kısmi bir düzelme meydana
geldiğini belirten Klein, son 15 yılda BSH’nin enerji sarfiyatını
buzdolaplarında yaklaşık yüzde 58, çamaşır makinelerinde yüzde 42, bulaşık
makinelerinde yüzde 35, fırınlarda yüzde 30 azaltmayı başardığını, ayrıca
çamaşır ve bulaşık makinelerinde yüzde 50’ye yakın su tasarrufu sağladığını
söyledi.