Körfez’in ilk metrosu olan Dubai Metrosu’nun yapımını üstlenen konsorsiyumun
ortaklarından Türk şirketi Yapı Merkezi’nin Yönetim Kurulu Başkanı Başar
Arıoğlu, metronunun kırmızı hattını bitirdiklerini ancak yeşil hat inşaatını
yavaşlatabileceklerini söyledi. Arıoğlu, bu kararın önümüzdeki günlerde
Dubaililer ile yapacakları toplantıya bağlı olduğunu belirtti.
9 Eylül 2009’da (09.09.2009) Dubai Prensi Muhammed Bin Raşid El Maktum
tarafından hizmete açılan Dubai Metrosu’nun büyük oranda inşa edildiğini
belirten Arıoğlu, hakedişe göre Dubai yönetiminden paralarını bugüne kadar
sorunsuz bir şekilde aldıklarını ileterek “Bizim muhatabımız herhangi bir şirket
değil doğrudan Dubai Hükümeti’dir” dedi.
Maliyet yüzde 75 arttı
2020 itibariyle günde 1.8 milyon yolcunun taşınmasının hedeflendiği metroda
150 taşeron firmanın iş aldığı ve günde 30 bin işçinin çalıştığı açıklanmıştı.
Arıoğlu, metro inşaatında işçilik maliyetleri nedeniyle daha çok Hintlilerin
çalıştığını, Türklerin ise mühendis olarak görev aldıklarını söyledi.
Ortadoğu’da 2005 yılı ihalelerinin en büyüğü olan Dubai Metrosu’nun yapımını
12.45 milyar Dirhem (yaklaşık 3.5 milyar ABD Doları) bedelle Yapı Merkezi,
Mitsubishi, Obayashi ve Kajima şirketlerinin oluşturduğu Türk - Japon
Konsorsiyumu kazanmıştı. Birinci etapta toplam 29 istasyondan 10 istasyonun açık
olduğu Dubai Metrosu’nda şehri bir baştan diğer başa saran 52 kilometre
uzunluğunda kırmızı bir hat ve 22.5 kilometre uzunluğunda ve Haziran 2010’da
açılması planlanan yeşil hat bulunuyor. Metronun maliyeti son bilgilere göre
tahminlerin yüzde 75 üstüne çıkarak 8 milyar dolara ulaştı.