İnşaat Canlanınca Yapı Marketlerde Liderlik Yarışı Kızıştı

Yapı market sektörünün 5 yıl içinde 10 milyar euroluk büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Bu durum pazar yarışını da kızıştırdı. Koçtaş, gelecek yılda 3 yeni yatırım yapacak ve 2006'da 250 milyon dolar ciro hedefliyor. Tekzen ise, mağaza sayısını 2006'da 22, gelecek 5 yılda da 40'a çıkarmayı planlıyor.

Yapı malzemesi perakendeciliğinde sektörün büyük kısımının bayi, nalburiye ve hırdavatçıların elinde olması, sektördeki 4 yapı markete, birbirine yakın pazar paylarıyla sektörün yüzde 10'luk kısmında rekabet etme şansı veriyor. İnşaat sektörüyle birlikte büyüyen pazarda, mağaza sayısını en çabuk artıran öne geçme şansı yakalayacak. Bu nedenle yapı marketler yatırım yarışına girdi. Yapı marketler bu yarışta mağaza sayısını artırarak büyümeyi hedefliyor. Toplam büyüklüğü 6 milyar euro olan sektörün 5 yıl içinde 10 milyar euroluk büyüklüğe ulaşması, buna bağlı olarak 35 olan mağaza sayısının iki katını aşması bekleniyor. Sektör temsilcileri en hızlı büyüyen yapı marketin pazar payında liderliğe oturacağını belirtiyorlar.

Bu yılın son yatırımını Edremit'te 15 Aralık'ta yapan İngiltereli Kingfisher Şirketler Topluluğu'nun üyesi B&Q'nun ortak olduğu Koçtaş'ın Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, gelecek yılda 3 yeni yatırımın olacağını açıkladı. Bu yatırımlar sayesinde 2006 yılında 250 milyon dolar ciro hedefleyen Koçtaş, bunun sonucu pazar payını yüzde 4'e çıkarmayı herdefliyor. 45 bin çeşit ürünün satıldığı Koçtaş mağazalarını, sektörün lideri haline getirmeyi amaçladıklarını belirten Çakıroğlu, büyümeyi mağaza sayısını çoğaltarak sağlayacaklarını ifade ediyor. Sektörün son yıllarda büyük bir ivme kazandığına dikkat çeken Çakıroğlu, gelecek yıl temmuz ayına kadar mağaza sayısını 7'den 10'a, 5 yıl içinde de 30'e çıkarmayı düşündüklerini dile getiriyor.

Tekzen'in hedefi yurtdışı
Tekzen Pazarlama Müdürü Toygar Barut da mağaza sayısını artıran yapı marketin pazar payını artırarak öne geçeceği görüşünü destekliyor. Türkiye'deki 4 yapı marketin 35 mağazasından 17'sinin Tekzen'e ait olduğunu hatırlatan Barut; 18'inci mağazayı açmak için sözleşme imzalandıklarını, yeni mağazanın Alanya'da yeni yılını ilk aylarında açılacağını belirtiyor. Mağaza sayısını 2006'da 22, gelecek 5 yılda da 40'a çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Barut, Türkiye'deki tek yerli yapı market olan Tekzen'in en büyük hedefinin kısa zaman içinde yurtdışında bir mağaza açmak olduğunu anlatıyor. Kıbrıs'ta şirket kurduklarını söyleyen Barut, yurtdışındaki yatırımları için öncelikle yakınlıkları nedeniyle Bulgaristan ve Romanya'yı tercih ettiklerini belirtiyor.

Türkiye'deki yatırımlarını 1998 yılında gerçekleştiren Alman Praktiker ise, Türkiye pazarında 8 mağazası ile faaliyet gösteriyor. Alman Metro AG Grubu'na bağlı olan Praktiker, Türkiye’de yapı marketi sektöründe ciddi bir potansiyel görmesi nedeniyle yeni yatırımlara sıcak bakıyor. Ancak şirket, Türkiye'de 3 mağazası bulunan Alman Bauhaus gibi yatırım planlarının ayrıntıları belli olmadığı için henüz açıklama yapmıyorlar.