KÖİ Modeli’nin Bütçeye Yükü 113 Milyar TL Oldu

(Fotoğraf: DHA)

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşüldü. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçe verileri, Kamu Özel İşbirliği Projeleri’nin kamu bütçesinde açtığı karadeliği bir kez daha gözler önüne serdi.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; Bakanlığın 2026 yılı bütçesinde Hane Halkı ve İşletmelere Yapılan Transferler kalemi için ayrılan kaynak büyük bir yer tuttu. Bakanlığın, garanti ödemelerinin yapıldığı kalem için 2026 ve 2027 yıllarında kullanmayı öngördüğü kaynak sırasıyla 11 milyar 713 milyon 609 bin TL ve 12 milyar 440 milyon 82 bin TL olarak gerçekleşti.

Reklam Goruntulenme Bolumu

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2026 yılı bütçesi de ele alındı. Muhalefetin, “KÖİ salgını” olarak nitelendirdiği KÖİ Projelerinin bütçeye yükü, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün bütçe verilerine de yansıdı. TBMM'ye sunulan KGM’nin 2026 yılı bütçe teklifine göre, garanti ödemelerinin yapıldığı, “Hane Halkına Yapılan Transferler” kalemi için 2026 yılına 101 milyar 302 milyon TL para ayrıldı. Gerçekleşmeyen garantiler nedeniyle müteahhitlere ödenen paranın yer aldığı Hane Halkına Yapılan Transferler kalemi için 2027 ve 2028 yıllarında ise sırasıyla 125 milyar TL ve 150 milyar TL kaynak öngörüldü.

Böylelikle sadece 2016 yılı için iki kurumun bütçesinden ayrılan kaynak 113 milyar TL olarak belirlendi.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.