Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, başkentin metro ağını genişletmek için yaptığı çalışmaları sürdürüyor. İlk olarak 15 Ocak 2024’te çıkılan “Ankaray Hattı Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşi” ihalesi, Yavaş tarafından kamu yararı gözetimi kapsamında yüksek gelen rakamlar nedeniyle iptal edilmişti. ABB, 22 Kasım 2024’te ikinci kez ihale gerçekleştirdi.
Cumhuriyet’ten Emirhan Çoban’ın haberine göre; euro cinsinden yapılan ilk ihale, 5 firmanın katılımıyla sonuçlandı. En düşük teklif, 575,1 milyon euro tutarıyla Cengiz Holding tarafından verildi. Yavaş’ın iptal ettiği ihalenin ikincisine, Cengiz Holding ve Rönesans Holding katılmadı. İlk ihalede 579 milyon 767 bin lira veren Gülermak AŞ, ikinci ihale sonucunda 387,8 milyon euro ile en düşük teklifi verdi. 8 şirketin rekabet ettiği ikinci ihale sonucunda, Ankaralıların cebinden 187,3 milyon euro (yaklaşık 7 milyar lira) daha az para çıkmış oldu.
İkinci ihale sonrası teklifler, ihale komisyonu tarafından değerlendirildi. Gülermak AŞ’nin “aşırı düşük sorgulama süreci” tamamlandıktan sonra İhale Komisyonu Raporu 13 Ocak’ta ECEPP üzerinden kreditör konumda olan Avrupa İmar Kalkınma Bankası’nın (EBRD) uygun görüşüne sunuldu. EBRD tarafından ihale komisyon kararına 24 Ocak’ta “uygundur” görüşü verildi.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.