Yapımına 1980'li yıllarda başlanan, AKP'nin son 18 yılın en düşük ödeneğini çıkardığı İzmir Çevreyolu'nun 10 yıldan önce tamamlanamayacağı belirtiliyor.
Bitti, bitiyor denilen "İzmir Çevreyolu" yeniden çıkmaz sokağa girdi. 1980'li yılların başında hazırlanan projenin sona ermesinin, ödenek yetersizliği nedeniyle daha uzun zaman alacağı vurgulanıyor. Karayolları İzmir 2. Bölge Müdürlüğü sahasında sürdürülen çalışmaların tamamlanabilmesi için 250 milyon dolara gereksinim olduğu belirtilirken, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'ın bu yıl içinde söz verdiği ek ödenek de hala gelmedi.
Erdoğan'ın, bu yıl 75 trilyon lira gönderileceğini bildirmesine karşın henüz net bir gelişme yaşanmadı.Kent içi trafiğin çözüme kavuşması için olmazsa olmazlar arasında yer alan kuzey çevre yolunun sürüncemede kalması yerel yönetimin planlamalarını da alt üst ediyor.
Çiğli Kaklık Havaalanı'ndan başlayan ve kenti çevreleyerek Karabağlar-Gaziemir hattına ulaşan İzmir Çevre Yolu'nun, tamamlanmayan kuzey bölümünü, Bornova sırtlarından otogara ulaştıracak kısmın bitirilmesi için yüklenici firmaya ödenek çıkarılması gerektiğine işaret ediliyor.
Çiğli'den başlayıp Yamanlar tepelerinden iki tünelle geçerek Bornova Işıkkent'e gelen Kuzey Çevreyolu'nun 6 şerit olarak projelendirilen bölümünde bugüne kadar 2 tünel, 5 köprü, 3 viyadük ve 1 alt geçit yapıldı. Uzunluğu 2 bin 188 metre olan Karşıyaka Tüneli'nde kemer betonu tamamlandı. Elektrik, havalandırma, veri ve iletişimi ile kontrol sistemleri ihalesi yapıldı. Kalan kısmın bitirilmesi için gereksinim duyulan kaynağın 250 milyon dolar olduğu kaydediliyor. Bu söylemi dile getirenler arasında Karayolları İzmir 2. Bölge Müdürü Erol Altun da yer alıyor. Altun, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, yeterli ödeneğin gelmesi halinde, İzmir-Çanakkale Kuzey Çevreyolu'nu 2006 yılı sonunda hizmete açabileceklerini vurguladı. Yaklaşık 30 kilometrelik İzmir-Çanakkale Kuzey Çevre Yolu'nun yüzde 70'inin tamamlandığını belirten Altun, 9 kilometrelik bölümde çalışmaların devam ettiğini kaydediyor. Altun, 2005 yılı içinde yol çalışmalarına 34 trilyon lira harcadıklarını belirterek, 2006 yılı için gerekli ödenek miktarının 170 milyon dolar civarında olduğunu söylüyor.
Yetkili ağızlar bu yönde açıklama yapsa da, AKP hükümetinin çevre yoluna gereken duyarlılığı göstermediği kaydediliyor. Projelendirilmesinin üzerinden 20 yıldan fazla süre geçen ve yapımına 1988 yılında başlanan yol için 2005 yılında ayrılan toplam ödenek 18 milyon dolar oldu. Bu oran son 17 yılın en düşük miktarı olurken, önümüzdeki süreçte de aynı tutumun izlenmesi halinde kuzey çevre yolunun daha 10 yıl bitirilemeyeceği kaydediliyor.