Lafarge Aslan Çimento ve Yibitaş Lafarge'dan Yeni Bir Ürün: Cementum
Lafarge Aslan Çimento ve Yibitaş Lafarge tarafından sektöre sunulan Cementum, prefabrik ve endüstriyel ürün segmentini hedefliyor. Her türlü hazır beton ve betonarme uygulamaları ile endüstriyel ürünler için tasarlanmış özel bir çimento olan Cementum (TS EN 197-1, CEM II/A-M 42,5 R), 1.5 yıl süren ar-ge ve saha çalışmaları ile Lafarge Grubu'nca sağlanan teknik olanakların azami ölçüde kullanılmasıyla ortaya çıktı.
Cementum'u benzeri geleneksel ürünlerden ayıran 4 temel fark bulunuyor: Dayanım: Cementum'un dayanımı her yaşta daha yukarıda seyretmektedir. Yüksek 1 ve 2 gün dayanımları sayesinde, müteahhitlerimize erken kalıp alma imkanı sağlamaktadır.
Hidratasyon Isısı: Daha düşüktür.
Renk: Daha açık rengi ile pigment içeren renkli beton uygulamaları için daha elverişlidir.
Taze Beton: Yüksek özgül yüzeyi (Blaine) sayesinde işlenebilirlikte iyileşme sağlar.
Müşteriye sunduğu bu dört temel farklılığın yanısıra Cementum, ihtiva ettiği katkı oranı ve malzemeleri dolayısıyla karbondioksit emisyon oranlarında iyileşme sağladığı için çevreye daha saygılı bir üründür.
Cementum'un ilk tanıtımı, 31 Ocak'da Darıca'da, Lafarge Türkiye Başkanı Pierre Damnon, Lafarge Türkiye Çimento Grubu Başkanı Nuri Özkaya, Lafarge Türkiye Çimento Grubu Pazarlama ve YLOAÇ Satış Direktörü Tankut Soydan ve Lafarge Aslan Çimento Genel Müdürü Sinan Urhan'ın katılımıyla gerçekleştirilmişti. Sektörel ve yerel basının yoğun ilgi gösterdiği tanıtımın bir benzeri de, 17 Şubat'ta Sivas'ta, Lafarge Türkiye Çimento Grubu Pazarlama ve YLOAÇ Satış Direktörü Tankut Soydan ve Yibitaş Lafarge Sivas Çimento Genel Müdürü Ferman Ulaş'ın katılımıyla düzenlendi.
Cementum'un Darıca'daki ilk tanıtım töreninde bir konuşma yapan Lafarge Türkiye Başkanı Pierre Damnon, ''Şu anda Türkiye, Lafarge'ın 4 ana faaliyet dalında da yatırımı olan ender ülkelerden biridir. Geçmişte depremler ve ekonomik krizler yaşadık; kayıplarımız oldu. Ancak Türkiye'ye olan inancımızı hiç kaybetmedik. Yaşanan ekonomik iyileşmeler ve Avrupa Birliği perspektifi, haklı olduğumuzu ortaya koydu. Burada çok iyi yetişmiş, özveriyle çalışan ekiplerimiz var. Türkiye'de uygulanan pek çok proje, Grupta örnek gösteriliyor. Türkiye'de standartlara uygun, yüksek sınıflarda beton kullanımının giderek artmasından memnuniyet duymaktayız. İnanıyorum ki, CEMENTUM adıyla ve teknik özellikleriyle bu anlamda da fark yaratacaktır. CEMENTUM'a emeği geçen bütün çalışma arkadaşlarımı kutluyor, hepsine teşekkür ediyorum'' şeklinde konuşmuştu.
Cementum'un yakın bir gelecekte sektörde benimsenen bir ürün olacağına inandıklarını belirten Lafarge Türkiye Çimento Grubu Başkanı Nuri Özkaya ise konuşmasında, ''Tartışmasız lider olabilmemiz için müşterimizin bizi sadece bir çimento tedarikçisi olarak değil, aynı zamanda güvendiği bir iş ortağı olarak görmesi gerektiği kanaatindeyiz. Dolayısıyla ürettiğimizi satmaya çalışmaktan çok, müşterinin gerçek ihtiyaç ve beklentilerini belirleyip, buna uygun yeni ürün ve çözümler geliştirmeye önem veriyoruz. Öte yandan, ürünlerimizin sadece standart numaraları ile değil, taahhüt ettiğimiz üstün özelliklerini yansıtan markalarıyla anılmasının önemli olduğunu düşünerek Karat'la başlattığımız ''markalı çimento'' atağını Cementum ile sürdürüyoruz.'' demişti.