Eczacıbaşı Holding CEO’su Karamercan, Vitra’nın satışlarının yüzde 70’inin yurtdışına yapıldığını belirterek, “Orta Avrupa’da önemli bir üreticiyi satın almayı planlıyoruz” dedi. Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, Vitra’yı bir dünya markası haline getirmek amacıyla, bu yıl sonuna kadar Orta Avrupa’da önemli bir üreticiyi satın almayı planladıklarını açıkladı. 2008 sonuna kadar toplam 450 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını belirten Karamercan, Kanyon projesine yatırdıkları 200 milyon doları, 10 yıl içinde amorti etmeyi beklediklerini kaydetti.
CNBC-e’nin sorularını yanıtlayan Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, 2008 sonuna kadar 450 milyon Euro’luk yatırımla başta seramik ve ilaç olmak üzere tüm sektörlerdeki kapasitelerini artırmayı hedeflediklerini belirtti. Karamercan, “2005’te 130 milyon Euro’luk yatırımı tamamlamış olacağız” dedi.
Yurtdışında üretim yapmak zorundasınız Vitra’yı bir dünya markası haline getirmek amacıyla Orta Avrupa’da önemli bir üretici firmayı yıl sonuna kadar satın almayı planladıklarını belirten Karamercan, “Vitra’nın satışlarının yüzde 70’i yurtdışına yapılıyor. Lojistik ve marka yönetimi açısından dünya markası olmak istiyorsanız, yurtdışında üretim yapmak zorundasınız” diye konuştu. Seramik sağlık gereçleri ve karo üretiminde dünyada 6. sırada yer aldıklarını belirten Karamercan, Eczacıbaşı’nın beşinciliğe doğru hızla ilerlediğini kaydetti.
Karamercan, 2006 yılı Haziran ayında tamamlanacak Kanyon projesine yatırdıkları 200 milyon doları 10 yılda amorti etmeyi beklediklerini ifade etti.