Yataş’ın 2010 Nisan ayında üç yıllık uzun bir dönemi
kapsayan bir değişim/dönüşüm projesine başladığını söyleyen Yataş Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı Nuri Öztaşkın, “Bu projede Innovis firması
ile birlikte çalışıyoruz. Bu çalışma birkaç aşamadan oluşuyor. Aile anayasasının
oluşturulmasıyla yönetimin yeniden yapılanması tamamlandı. İkinci aşamada
tüketiciye daha yakın olmak ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla ürün
gruplarını ve dağıtım kanallarını revize ettik” dedi.
Hayat alanı açan marka
Şu anda markanın popülerliğini yükseltecek birtakım adımlar attıklarını
belirten Öztaşkın, “Bu yeni adımlarla her ihtiyaca karşılık veren yeni mağaza
yapıları, yeni logomuzun da temelini oluşturuyor” diye konuştu. Yataş’ın
logosunu da değiştirdiklerini kaydeden Öztaşkın, “Çünkü 35 yıldır bize duyulan
güveni ve inancı artık kucaklamak istedik. Logomuzda parantez kullandık. Bizim
için parantezin anlamı büyük” dedi. Öztaşkın yeni logolorında neden parantez
kullandıklarını ise şöyle anlattı:
“Yazar okuyucusuyla direk iletişime geçmek isterse ne yapar? Konunun içine
bir parantez açar ve kendi fikrini yazar. Ya da bir babaanne torununun yüzünü
avuçlarıyla tuttuğunda bütün sevgisini o avuçlarıyla oluşturduğu paranteze
verir. Ya da eve gittiğinizde karınızın kucağındaki minicik yavrunuzun
gülümsemesinde gizlidir bizim parantezimiz. Bizim parantez diye tabir ettiğimiz
şey sevgidir. Biz bütün sevgimizi küçücük bir parantezin içinde ifade etmeye
çalıştık. Bizim için logomuz yüzlerde oluşturduğumuz gamzelerdir.”
Artık hayatlarda yer kaplayan bir marka değil, hayat alanı açan bir marka
olmak istediklerini ifade eden Öztaşkın, “Bu yüzden sloganımızı ve bakış açımızı
da ‘hayata her açın’ olarak belirledik” dedi.
50 yeni mağaza hedefliyor
Yataş’ın şu anda 400 mağazası bulunduğunu kaydeden Öztaşkın, şu bilgileri
verdi: “2011’de 50 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Şu anda Yataş bayilerinin bir
bölümünü Yataş Bedding’e bir bölümünün de Enza Home’a dönüştürülmesi projesi
üzerinde çalışıyoruz. 2010’u 170 milyon TL’lik bir ciroyla kapattık. Hedefimiz
iki yıl içerisinde ciromuzu iki katına çıkarmak. Merkez ofisimizde,
fabrikalarımızda ve mağazalarımızda toplam çalışan sayımız bin 500
kişi.”