Cansan Alüminyum Ar-ge Müdürü Semih Timurhan: Türkiye’de ar-ge mantığını yerleştirmekten başka çaremiz yok
www.yapi.com.tr’nin ‘alüminyum sektörü ve ar-ge çalışmaları’ konusundaki sorularını yanıtlayan Cansan Alüminyum Ar-ge Müdürü Semih Timurhan, “Sektörün en büyük eksikliği kurulu bir ar-ge altyapısının ve reklam çalışmasının olmaması. Türkiye’de ar-ge mantığını yerleştirmekten başka çaremiz yok” dedi. Schüco örneğini veren Timurhan, Schüco’nun üretici olmamasına rağmen dünyanın üç büyüğü arasında yer almasını ar-ge alt yapısına bağladı. “Merkezinde 185 teknik personel çalışıyor; bunların 110’u makine mühendisi, gerisi mimar ya da inşaat mühendisi. Mesai yok; isteyen istediği saatte geliyor, 8 saatini dolduruyor ve gidiyor. Ama işler hiç aksamıyor, aksine verimlilik yükseliyor” diye konuşan Timurhan, bu mantık yerleşmedikçe ar-ge tarifi yapmanın bir anlamının olmayacağını söyledi.
Timurhan, Cansen Alüminyum ar-ge departmanında şu anda fiili olarak 4 kişinin çalıştığını, ancak gerektiği durumlarda fabrikadaki diğer departmanlardan da destek aldıklarını ifade etti. Ar-ge çalışmaları için bir bütçe ayrılması ve bu bütçenin de sembolik olmaması gerekliliğine vurgu yapan Timurhan, “Aslında toplam bütçenin yüzde 15’inden aşağı olmaması gereken bir orandan bahsediyoruz” dedi. Ar-ge çalışmalarının masraflı olduğunu aktaran Timurhan, şöyle devam etti. “Deneme yanılma yöntemi, ar-ge için çok pahalı bir yöntem. Bu anlamda tasarım önemli. Sistemin çalışma şeklini, uygulamasını bilmeniz gerek. Tasarlarken, nelerle karşılaşacağınızı görmeniz gerek. Sonrasında tasarımını üç boyutlu olarak çizip bir de öyle çalışmanız lazım. Ancak emin olduktan sonra ilk ürünü yapabilirsiniz”.
|
