Kuzey Marmara'nın Geçiş Garantisi...
Geçiş Garantilerine Önümüzdeki...
KGM’nin Garanti Ödemeleri...
Çanakkale Köprüsü’nde Zarar Büyük
Garantili Yollara 6 Ayda 2,8...
8 Yap-İşlet-Devret Projesinde...
Otoyol ve Köprü Ücretlerine Zam
Yol, Köprü ve Tünel Garantilerine...
Zafer Havalimanı’nın Garanti...
İki Havalimanının Gerçekleşmeyen...
Kuzey Marmara Otoyolu'nda...
Avrasya Tüneli için Araç Başı...
Yolcu Garantisinde Yüzde 94’lük Sapma
Garanti Ödemeleri Katlanıyor
Geçiş Garantilerinin Bu Yılki Faturası 163 Milyar Lira Olacak
“Bütçeden beş kuruş çıkmayacak” denilen Yap-İşlet-Devret modeli hazineyi vurmaya devam ediyor. Geçiş garantili ödemelerin 2024 yılındaki faturası 163 milyar lira olacak.
Türkiye’nin dört bir yanındaki yap-işlet-devret projeleri “Bütçeden beş kuruş çıkmayacak” denilerek hayata geçirildi. Ancak garantili köprü, otoyol, tünel, havalimanı, yüksek hızlı tren garı ve şehir hastaneleri hazineyi vurmaya devam ediyor. Döviz üzerinden araç, yolcu ve hasta garantisi verilen projelerin yükü, kur farkı nedeniyle de her geçen gün ağırlaşıyor. Ekonomist Prof. Dr. Şenol Babuşcu’ya göre garantili geçiş ve işletme ücreti olarak yıl sonuna kadar şirketlere 163 milyar TL ödenecek. Ödemelere hazineden daha fazla para çıkmaması için de geçiş ücretlerine zam bekleniyor. Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre; CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, “Tasarrufa önce garantili projelerden başlayın. Döviz üzerinden yapılan sözleşmeleri feshedip Türk Lirası’na çevirin” önerisinde bulundu. Sarıgül yaptığı açıklamada şunları diye getirdi: “Kur garantili YİD projelerindeki geçiş ücretleri döviz kuru yerine, TL’ye sabitlenmelidir. Asgari ücretlinin maaşından, emeklinin ikramiyesinden, vatandaşın boğazından kısan iktidar tasarrufa önce bu projelerden başlasın. Döviz kuru üzerinden belirlenen garantiler hazineye büyük yük getiriyor. Kur artışının makası da giderek artıyor.” Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |