
İBB Beykoz'a Doldurma Sahil Yapacak

Havalimanı için 2.5 Milyon...

Ordu-Giresun Hava Limanı'nda...

Ören Sahillerine Taş ve Betonlu...

Ordu Giresun Havalimanına...

Ordu-Giresun Havaalanı Yıl Sonuna Hazır
Günde 64 Bin Ton Taş ile Denizi Doldurmaya Devam Ediyorlar!
Türkiye'de dolgu yapılarak deniz üzerine kurulan ilk havalimanı olma özelliği taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı projesinin yüzde 80'i tamamlandı. Proje, 2014 martında tamamlanacak.

Ordu-Giresun Havalimanı projesinde geri sayım başladı. Gülyalı ilçesinde 2011'de temeli atılarak yapımına başlanan ve Türkiye'de dolgu yapılarak deniz üzerine kurulan ilk havalimanı olma özelliği taşıyan inşaatın yüzde 80'i tamamlanırken, yüzde 99'luk kısmının ise 2014'ün mart ayında bitirilmesi planlanıyor. Ordu Valisi Kenan Çiftçi, projenin belirlenen program çerçevesinde devam ettiğini söyledi. İnşaat başlangıcından bu yana dolgu için denize 19 milyon ton taş döküldüğünü ifade eden Vali Çiftçi, "Günlük ise 64 bin ton taş dökülüyor. 120 kamyonla günde 2 bin sefer yapılıyor. Hakikaten bu ciddi bir rakam. Hatta genel anlamda bakarsak bugüne kadar 506 bin sefer yapılmış, yani arı gibi çalışılmış" dedi.
500 personel çalışıyor Havalimanı İnşaatı Proje Müdürü Ömer Işık ise projede 500 personel ve 172 iş makinesinin 24 saat aralıksız çalışmalara devam ettiğini dile getirdi. Projenin fiilen çalışmasına 22 ay önce başlandığını hatırlatan Işık, şöyle devam etti: "Gelinen noktada projede yer alan 3 kilometre uzunluğundaki pistin yaklaşık yüzde 92'lik kısmı tamamlanmış durumda. Programımıza göre bu yıl sonunda pisti bitirmeyi planlıyoruz. O kısmı da 2014'ün mart ayına kadar tamamlamayı düşünüyoruz. Bu da demek oluyor ki üç bölümden oluşan inşaatımızın yüzde 80'lik bölümü tamamlandı, yüzde 99'luk bölümünü de hava şartları iyi giderse mart ayında tamamlamayı öngörüyoruz." Işık, projenin üç bölümden oluştuğunu belirterek, şunları kaydetti: "Biz proje üzerinde üç bölümde birden çalışmaları yürütüyoruz. Birincisi pist inşaatı. Bunun yüzde 92'lik bölümü bitti. İkincisi koruyucu mendirekler. Buranın da yaklaşık yüzde 85'lik kısmı tamamlandı. Üçüncü bölüm ise pist ile koruyucu mendirekler arasında kalan dolgu imalatları." |