İstanbul ve Ankara'da O İlçelerden...
Elektrikli Araçların Mimariye,...
İşte Türkiye'nin Hava Kirliliği Raporu
Avrupa'nın Havası En Kirli...
'Zarar Kirletenden Alınacak'
Hava Kirliliği Ulaşımı Olumsuz Etkiledi
Görünmez Katil Tam 80 İlde
Hava Kirliliği Halkı Sokaklara Döktü
Her Yıl 600 Bin Çocuğun Hayatına...
Hava Kirliliği Yılda 7 Milyon...
Avrupa için 'Fazla Kirli'...
Hava Kirliliği Ölüm Saçıyor
Her Yıl 6,5 Milyon Kişinin...
Çankırı Dışında 80 İl Hava...
"İstanbul'un En Önemli Sorunu...
Hava Kirliliğinden Ölüm Trafik...
İstanbul’da Korkutan Hava Kirliliği
Hava Kirliliğinden Tuğla Yaptı
Hava Kirliliğinde Temiz Akaryakıt Dönemi
Başta Çin, Kore, Paris olmak üzere dünyada araçlardan doğan kirliliğin alarm vermesi, Türkiye’nin de bu tehlikeyle karşılaşabileceğini gündeme getirdi. Sağlık Bakanı’nın, önlem için temiz akaryakıta vurgu yapması sonrası, uzmanlar, ‘acil müdahale gerek’ diyor.
|
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Milliyet’e verdiği söyleşide hava kirliliğini önlemek için şehirlerde araç sayısının düşürülmesi gerektiğinin altını çizerek, “Temiz hava için temiz akaryakıt” konusunu gündeme taşıdı. Bakan Müezzinoğlu’nun üzerinde durduğu bu konu aslında sadece Türkiye’nin değil, dünyanın gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülkesinin de başlıca sorunu. |
-
ULAŞIM KAYNAKLI ÇEVRE SORUNLARI Türkiye’ nin 2009 yılında ki toplam sera gazı salımı 369,65 milyon ton Co2 eşdeğeri olup, bunun % 80 i Co2 salımıdır. Türkiye ‘de ulaştırmadan kaynaklanan Co2 salımı 1990-2009 yılları arsında % 80 artarak 47 milyon tona ulaşmıştır. Co2 salınımının ulaştırma kesimi içindeki dağılımına bakıldığında;2009 yılında kara yolu taşımacılığı %85 ile en büyük paya sahiptir. Hava ulaşımının 1990 da %3 olan payı 2009 da %17 ‘ye ulaşmıştır. (TÜİK 2011) Kentsel ekolojik yaklaşımlar çerçevesinde, iki kuşak çevre sorunu tanımlanmaktadır. Bunlar: A-) “1. kuşak sorunlar” glasses ifade simgesi “2. kuşak sorunlar” “1. kuşak sorunlar”; yerel düzeyde sağlık hijyen sorunları olarak, daha üst düzeylerde ise kentsel veya kent bölgesel çevre sorunu olarak ortaya çıkmaktadır. Ulaşım ve trafikten kaynaklanan sorunların, yerselleşme özelliği bulunduğundan, bu tip sorunlara örnek oluşturur. “2. kuşak sorunlar” ise; No gibi, taşıt trafiğinden ortaya çıkan emisyonlar, tüketic YANITLA

