Türk yapı malzemeleri sektöründe 53'üncü yılını kutlayan Kale
Grubu, yurtdışında gözünü Ortadoğu'ya dikti.
Kalekim, Suudi Arabistan'a yatırım için
çalışmalarını tamamladı. Ülkenin en büyük seramik üreticisi ile 7.5 milyon
dolarlık yatırıma imza atacak olan Kale, başkent Riyad'daki tesisini bu yıl
tamamlayacak.
Riyad üs olacak
1990'lardan önce de Ortadoğu pazarında satış yaptıklarını belirten Kale Grubu
Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, "Suudi Arabistan
bizim çok önemli bir pazarımızdı. Biz oraya 5-6 milyon metrekarenin üzerinde
karo satıyorduk. Dünyadaki rekabet ortamı değişiyor. Biz bu süreçte orada çok
dostluklar geliştirdik. Şimdi de bir ortaklık yapacağız. Anlaşmalar imzalandı.
Fizibilite etüdleri yapıldı. Yüzde 50-50 bir ortaklık düşünüyoruz" dedi. Avrupa
pazarının toplam ihracatları içinde yüzde 59'luk paya sahip olduğunu, o yüzden
Avrupa pazarını bırakma niyetinde olmadıklarını belirten Okyay, krizden sonra
alternatif pazarlara yoğunlaştıklarını belirtti.
Grubun 53'üncü Kuruluş Yıldönümü nedeniyle düzenlenen törende Sabah'ın
sorularını yanıtlayan Okyay, dünyanın 17 ülkesinde dağıtım yapan önemli
şirketler ile işbirliği anlaşması imzaladıklarını belirterek, "Büyüme
stratejimiz sayesinde, bu sıkıntılı dönemde, katma değeri yüksek, tasarım odaklı
ürün portföyümüz sayesinde başta Avrupa pazarları olmak üzere tüm ihracat
pazarlarımızdaki ortalama fiyatımızı yükseltmeyi başardık. Tripoli, Aşkabat,
Erbil, Beyrut, Üsküp, Hindistan'da Koçin gibi kritik önem taşıyan pazarlarda
yüzde 100 Kale ürünlerinin sunulduğu ve tasarım felsefemize uygun
showroomlarımızı açtık ve açmaya da devam ediyoruz. Pakistan'dan Avustralya'ya
olan coğrafyada üst segment ürün gamımızın satışlarını yükseltmekteyiz. Yakın
vadede yeni bayiler açarak bölgesel liderlik hedefimiz için daha da aktif hale
gelmeyi planlıyoruz"dedi.
Pazar payımız arttı
Okyay ayrıca Türk yapı malzemeleri sanayiinin bir yol ayrımına girdiğini
söyleyebileceklerini belirterek, şunları kaydetti: "Seçenekleri, ya üretim üssü
olmak hedefiyle yetinip yoğun rekabetin yol açtığı düşük kar marjlarıyla
yaşamaya çalışmak ya da niteliksel bir sıçrama ile ürün geliştirmede daha fazla
ağırlığını hissettiren, bu sayede yaratılan katma değer içerisinde daha fazla
pay alan bir sanayici olmak şeklinde ifade edebiliriz. Kurumsal kültürümüz,
gönlümüz ve mantığımız ikinci hedeften yanadır." 2008'de yüzde 8, 2009'da ise
yüzde 16,1 daralan Türk inşaat sektöründe, Kaleseramik olarak pazar paylarını
yüzde 26'dan 30'a çıkarmayı başardıklarını dile getiren Okyay, "Firmamız,
2009'da özellikle yer, duvar karosu ve porselen seramikteki üst segment grubunda
yüzde 60'ın üzerinde paya ulaşmıştır" dedi.
|