b>Antalya'da şehir içindeki trafiğini rahatlatmak için yapılan tünel geçişli köprülü kavşak projelerinin, kent içerisindeki yapı stoku ve turizm hareketleri göz önüne alındığında tünel geçişli köprülü kavşak projelerinin kesin çözüm olmadığı belirtildi.
Antalya'da tünel geçişli köprülü kavşak projelerinin, kentin doğusundan batısına trafik akışını önemli ölçüde rahatlatacak yatırımlar arasında gördüklerini belirten Türkiye Mimarlar Mühendisler Odası Başkanlığı Çevre Mühendisleri Odası Antalya İl Temsilcisi Cem Arüv, kent içerisindeki yapı stoku ve turizm hareketleri göz önüne alındığında, tünel geçişli köprülü kavşak projelerinin kesin çözüm olmadığını söyledi.
Yaklaşık olarak günde 400 bin aracın trafiğe çıktığı Antalya'da, kent merkezindeki hareketli kaynaklardan havaya verilen kirletici emisyonların azaltılması insan ve çevre sağlı açısından son derece gereklidir. Kent merkezindeki trafik yoğunluğunun azaltılması ile kent içerisinde sürekli olarak faaliyette bulunan insan sağlığının korunmasının da sağlanmış olacağını belirten Türkiye Mimarlar Mühendisler Odası Başkanlığı Çevre Mühendisleri Odası Antalya İl Temsilcisi Cem Arüv, kent içerisindeki mevcut idari ve ticari yapılanma nedeniyle kent merkezine yönelen trafiğin yoğunluğunun azaltılmasının kalıcı çözümü için bazı öneriler hazırladıklarını söyledi.
|