
Hızlı Tren Hat Uzunluğu 3...

İstanbul’un Havalimanları...

Süper Hızlı Tren 2034’te Gelecek

Süper Hızlı Tren Projesi'ne...

Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te

Bursa Hızlı Treni 12 Yıldır Bitmedi

Bakan Uraloğlu'ndan "Ankara-İzmir...
Mersin-Gaziantep Demiryoluna İngiltere’den Şartlı Kredi
Mersin- Adana- Osmaniye- Gaziantep Yüksek Standartlı Hızlı Tren Hattı projesi için İngiltere, 30 milyar lira kredi açtı. Karşılığında ray dahil altyapının İngiliz firmalardan alınmasını şartı koştu.

Türkiye’nin en uzun demiryolu projelerinden biri olan 286 kilometrelik Mersin- Adana- Osmaniye- Gaziantep Yüksek Standartlı Hızlı Tren Hattı projesi, pazarlık usulüyle 14 Temmuz 2020’de ihale edildi. Toplam 5 firmanın davet edildiği ihaleyi, Rönesans Holding’e bağlı REC İnşaat, 6 milyar 750 milyon liralık (o günkü kurla 984 milyon dolar) teklifle kazandı. Sözcü’den Güney Öztürk’ün haberine göre; toplam 5 etaptan oluşan projenin, bu yıl hizmete alınması öngörülüyordu. Ancak 6 Şubat 2023’teki 11 ili yıkan Kahramanmaraş merkezli deprem nedeniyle inşaat süreci aksadı. Projeyi yürüten firma, depremden kısa süre sonra kredi arayışına girdi. Talebine, İngiltere’nin ihracat kredi kuruluşu UKEF (UK Export Finance) olumlu yanıt verdi. İngiliz kuruluş, REC İnşaat’a 680 milyon Sterlinlik (30 milyar lira) kredi verdi. Ancak kredi için özel bir şart koydu. Ray, elektronik altyapı, (sürdürülebilirlik hedefine ulaşmayı sağlayacak) ESG danışmanlık hizmeti, katener (hat boyunca kurulacak elektrik sistemi) ve mekanik bileşenlerin İngiliz firmalarından alınmasını öngördü. Bu çerçevede, İngiliz çelik firması British Steel’den ray alımına başlandı. Firmanın Hull City yakınlarındaki Scunthorpe tesislerinde ürettiği 36 metrelik rayların Türkiye’ye sevkiyatı başladı. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |