"Ormanlar ve Su Kaynakları Yok Edildi"
“Tarlabaşı’ndaki Hukuksuzluk...
Kültepe'nin Hikayesi Belgesel Oluyor
ODTÜ Arazisi 49 Yıllığına...
İddia: Kabataş Martı Projesi...
Kabataş Martı Projesi: Ne...
İBB'den "Kabataş Martı Projesi"...
Kabataş Martı Projesi İnşaatı...
Kabataş Martı Projesi'nin...
Kabataş Martı Projesi Mimarları Böldü!
Kabataş’taki "Martı Projesi" İlerliyor
Kabataş Martı Projesi Şekillenmeye...
Kabataş'ta Denizin Ortasındaki...
“Kabataş Martısı” Havadan Görüntülendi
İşte Kabataş Martı Projesi
10 Maddede Kabataş Martı Projesi'ne...
Kabataş Martı Projesi'ne Gerek Var mı?
Mimarlar Odası: Kabataş Projesini Sürdürmek Kent Suçudur
Kamuoyunda Martı Projesi olarak bilinen Kabataş Ulaşım Transfer Merkeziyle ilgili son günlerde basında yer alan haberlerin ve İBB’nin yaptığı açıklamanın ardından TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi de bir bilgilendirme yaptı.
|
TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi’nin Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi ile ilgili yaptığı açıklamanın tam metni şöyle: Askıya çıkarılan ve Odamız ve Şehir Plancıları Odası tarafından yargıya taşınan ve yargı süreci halen devam eden ve dava konusu planın amaç maddesinde onay gerektiren proje ve plan değişikliğinden bahsedilmeyerek, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının 05.07.2017 tarih ve 11598 sayılı yazısında ise, Kabataş Taksim Füniküler Hattının, Bağcılar-Kabataş Tramvayının, yapılması planlanan Tekstilkent-Kabataş Metrosunun, Çağlayan-Kabataş Metrosunun, karayolu toplu taşıma araçlarının, taksilerin, denizyolu hizmeti veren firmaların belli bir sistem içerisinde yeniden düzenlenmesi amacıyla hazırlanan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifinin, denilerek konuyla ilgili kamu idareleri açıkça yanıltılmıştır. Ancak halen mevcut ve boğazın o görkemli girişi başta olmak üzere tüm tarihi yarımada manzarasını ve boğaz trafiğini olumsuz etkileyen ve inşası sırasın da meydana gelen titreşimlerle çevresindeki tarihi yapılar tehdit altına alan bu hukuksuz ve izansız dolgu alanının devasa büyüklüğünün; halen de onaylı olmayan ve tüm trafiği yeraltına alarak zemin altında rant tesisleri içeren ve İBB deyimiyle halen de onaysız bulunan ve Beyoğlu koruma Nazım ve Uygulama İmar Planları yeniden yapılıp onaylanıncaya da kadar da gündeme getirilmemesi gereken "Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi (Martı) projesine göre belirlendiği hususu göz ardı edilmeye çalışılmıştır. İBB’nin yaptığı son açıklama da bu usulsüzlüğü zımnen kabul etmekte ve zaten metro inşaatında da çökmelerle kendini gösterdiği gibi fiziki olarak yapılması olağan üstü zeminsel ve çevresel tehditler oluşturacak olan “onaysız proje”de önerilen yeraltı yol inşaatlarından vazgeçildiğini bildirip asıl sorunu geçiştirmeye çalışmaktadır. Kamuoyuna saygı ile duyurulur." |

