İhracatta ucuz maliyet avantajını kaybeden Türkiye, rekabeti
başka alanlara taşıyor. Katma değerli ürünler üzerine yoğunlaşan Türk sanayii,
seramikte dünya markası çıkarmayı hedefliyor. Eskişehir'deki
Türkiye Seramik Sanayii Buluşması'nda konuşan Eczacıbaşı
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Türkiye'nin
gelecekte dünya markası çıkaracağı inancını şu sözlerle dile getirdi:
"'Bugünkü yapımız dünya ve Türkiye'ye ilişkin beklentilerimiz ve sahip
olduğumuz yüksek ihracat potansiyelinin geleceğe güvenle bakmamızı sağlarken
aynı zamanda sektörümüze sorumluluklar da yüklediğine inanıyorum. Bu sorumluluk
çerçevesinde Türk seramik sektörünün yakın gelecekte bir değil, birçok dünya
markası çıkaracağına eminim."
Sektörün bu hedefe gayet yakın olduğunu belirten Eczacıbaşı, önlerindeki
görevin tasarım, inovasyon ve sürdürülebilirlik konularındaki yetkinliklerini
artırmak olduğunu dile getirdi.
Sektörün dünya lideri konumundaki İtalya ve
İspanya'da uygulanan 'kümelenme' yaklaşımına
uzun süre gıpta ile baktıklarını belirten üst yönetici, bu uygulamanın
Türkiye'de öncüsü konumunda oldukları için memnuniyet duyduklarını dile getirdi.
Eczacıbaşı, ekonomik verilerin olumlu gelişmeleri gösterdiğini belirterek,
"Birinci çeyreğe ilişkin rakamları son derece sevindirici buluyoruz.'' dedi.
Küresel ekonomik bunalıma ilişkin değerlendirmeler değişiklikler gösterse de
görünür gelecekte bir çöküş beklenmediğini dile getiren Eczacıbaşı, farklı
ülkelerde görülecek farklı gelişmeler karşısında özgün politikalarla yeni bir
döneme doğru yol alınacağının görüldüğünü belirterek, dış ticarette de
performansımızın dünya piyasalarındaki iniş çıkışlara bağlı olarak yavaş da olsa
yükseldiğini aktardı. Türkiye'nin büyümesi ve yatırımlarını sürdürebilmesinin,
uluslararası pazarlarda rekabet gücünün korunup geliştirilmesine bağlı olduğunu
da vurgulayan Eczacıbaşı, bu anlamda döviz kurunun da önemli bir rol oynadığını
bildirdi.
Eczacıbaşı, Euro'nun TL karşısında değer kaybetmesinin bu açıdan çok ciddiye
alınması gereken bir durum olduğunu dile getirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat
Ergün de "Türkiye'nin ucuz hammadde ve işgücü avantajı ile rekabet etme imkânı
yok. Bu alanlarda bazı ülkelere göre şanssızız. Rekabet gücünü Ar-Ge, yeni
kullanım alanları bulmak ve inovasyon gibi ileride aramalıyız." dedi.
Erbil'e giden işadamları vatan haini değil
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, bir gazetecinin
"Erbil'e koşa koşa giden insanların Güneydoğu'ya soru işareti ile bakması garip
değil mi?" sorusu üzerine şu karşılığı verdi: "Garip. Bir bakıma garip, bir
bakıma değil. Bunu sanayicimiz vatan hainliğinden yapmıyor, başka ülkeye gidip.
Bunun çok reel ekonomik nedenlerini aramak lazım. Bunun dışındaki siyasi
gereksiz tartışma olur. Hiç girmemek lazım. 'Sizin düşmanlığınız var mı' denmek
isteniyor. Niye yapmasın ki? Bir yerde tesis kurarsanız oraya hammaddenizi
getireceksiniz. Ürettiğiniz ürünü en iyi ulaşımla o ürünün tüketildiği bölgeye
taşıyacaksınız. Elektrik, doğalgazı kesintisiz, yetişmiş insan gücünü
bulacaksınız. Rakibini bulabildiğiniz kadar bulacaksınız. Bu koşulları sağlamak
lazım. Devletle el ele çalışmak lazım." Eczacıbaşı, özel kesimin verimli
işletmeler kurabilecekleri her yerde yatırım yapacağına işaret ederek, böyle
işletmeler kurmanın özel sektörün görevi olduğunu söyledi. Eczacıbaşı,
"Tartışılması gereken; ne yapalım da Güneydoğu'da verimli yatırımların
koşullarını oluşturalım? Asıl sorulması gereken bu." diye
konuştu.
|