b>Taksim-Kabataş arasında yapılan füniküler sistemin tünel kazı çalışmaları tamamlandı. Tünelin hizmete girmesinin ardından söz konusu hatta ulaşım 110 saniyeye inecek, metro ve tramvay hatlarına da bağlanılacak.
Törene katılan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, çift yönde yapılan kazı çalışmaları kapsamındaki tünelin iki ucunu 230'uncu metrede yaptığı sembolik kazı ile birleştirdi ve tünele ilk betonu attı.
Tünelcilik geleneğine göre 'Bayrak Değişimi' olarak adlandırılan törende konuşan Topbaş, 640 metre uzunluğundaki füniküler sistem ile yolcuların Taksim'de metroya, Kabataş'ta da önümüzdeki günlerde açılacak olan tramvay hattı ile deniz ulaşımına entegre olacağını anlatarak, bugün bu buluşmaya tanıklık ettiklerini söyledi.
İstanbul'un 133 yıl aradan sonra ikinci tüneline kavuştuğunu ifade eden Topbaş, sistemin haziran ayında hizmete gireceğini ve 3 dakika aralıklarla saatte tek yönde 7 bin 500 yolcu taşınacağını bildirdi.
Yolculuk 110 saniye sürecek
Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş ile Doppelmayr Tramways Limited Şirketi konsorsiyumu tarafından yapılan füniküler sistemde, Taksim ve Kabataş'ta 2 durak olacak ve çekme-germe halatı ile birbirine bağlanan 2 araçla çalışacak.
Toplam 46 trilyon liraya malolan sistemle yolculuk, 110 saniye sürecek.
Topbaş, kazı çalışmalarının yerin 30 metre altında yapıldığını ve bölgenin üstünde de tarihi yapılar olması nedeniyle deprem riskine karşı süratle bu çalışmaların tamamlanması için iki yönden çalışmaların başlatıldığını belirterek, 'laser' ölçme tekniği kullanılarak tünelin iki ucunun hatasız bir şekilde birleştirildiğini kaydetti.
Ardından tünelin temeline ilk betonu atan Topbaş, harcın içine de üzerinde Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, TBMM Başkanı Bülent Arınç, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan ve kendisi ile projede görev alan bürokratların isimlerinin yer aldığı bir kağıt, işçiler tarafından verilen bozuk para ve cebinden çıkardığı 20 milyon lirayı metal tüpün içine yerleştirerek, harca koydu.
|