
TCDD, Borç Rekoru Kırdı

TCDD İZBAN’ın Ray Kirasını...

TCDD, Adım Adım Özelleştirilmeye...

12 İldeki 73 Taşınmaz için...

TCDD, Torba Yasada

Özelleştirmede Sıra Otoyol ve Köprülerde

Gökçeada'daki Kuzu Limanı...

TCDD’nin Borçları Katlanıyor

TCDD’de Özelleştirme Riski Büyüyor

TCDD’nin Arazisi Belediyeye Devredilecek

TCDD, 107 Eksiği Olan İşe ‘Tamam’ Demiş

100 Yıllık TCDD Kiracı Oldu
TCDD Özelleştirmeye Mi Hazırlanıyor?
TCDD’nin anonim şirkete (AŞ) dönüştürüleceği iddiası gündeme geldi. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası bunun “özelleştirme” adımı olduğunu savundu.

Son dönemde sık sık tren kazalarıyla gündeme gelen Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nı (TCDD) uzun süredir gündeme taşıyan bir diğer konu özelleştirilme planları. KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), kurumun AŞ’ye dönüştürülmesine yönelik çalışma yürütüldüğünü iddia etti. Sendikaya göre bu, özelleştirme adımı. Cumhuriyet'ten Mustafa Çakır'ın haberine göre; BTS Genel Sekreteri İsmail Özdemir, demiryollarının serbestleştirilmesine yönelik yasanın 2013’te çıktığını hatırlattı. 2017’de ilk ayrışmanın gerçekleştiğini, TCDD Taşımacılık AŞ’nin kurulduğunu belirten Özdemir, bunun daha da genişletilmek istendiğini savundu. Özdemir, alttaki hizmetlerin kamu eliyle değil, özel sektör tarafından yürütülmesinin amaçlandığını iddiasını aktardı. Şu anda iki firmanın demiryollarında taşımacılık yaptığını kaydeden Özdemir, yeni lisans alan firmaların da yakında işletmeci olacaklarını söyledi. Tüm bunların özelleştirmenin altyapısı olduğunu belirten Özdemir, TCDD’nin AŞ’ye dönüştürülmesi yönünde de çalışma yapıldığı duyumları aldıklarını bildirdi. TCDD’nin AŞ’ye dönüştürülmesine yönelik yasa taslakları hazırlandığını iddia eden BTS açıklamasında ise “Bugün TCDD’yi yok edecek, demiryollarını sermayeye teslim edecek yeni bir girişimle karşı karşıyayız.” denildi. TCDD’nin kamu iktisadi kuruluşu vasfına son verip iktisadi devlet teşekkülüne dönüştüren anlayışın şimdi de TCDD’yi AŞ’ye dönüştürmek istediği ileri sürülen açıklamada, “Yapılmak istenen, demiryollarını yerli ve yabancı sermayeye dikensiz gül bahçesi olarak sunmak, bunu yaparken de teşvik adı altında binlerce personelin işinden olacağı, kalacak çalışanların iş güvencesinin tamamen ortadan kalkacağı bir yapıyı kurmaktır.” ifadelerine yer verildi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |