
Depreme Dayanıklı Binalar...

47. Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul

Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı

UNICERA Seramik ve Banyo Fuarında...

Lüks Gayrimenkul Fuarı ve Zirvesi
Türkiye BAU’ya 127 Firma ile Katıldı
Almanya'da başlayan yapı ve inşaat sektörünün en büyük buluşmalarından BAU’ya Türkiye 127 firma ile katıldı ve en büyük dördüncü katılımcı ülke oldu.

Yapı ve inşaat sektörünün en büyük buluşmalarından biri olan Yapı İnşaat Malzemeleri ve Sistemleri Fuarı (BAU) Almanya'da başladı. Ev sahibi Almanya 1100 firma ile en büyük katılımı sağlarken, Türkiye bir önceki yıla göre yüzde 25 artışla fuara 127 firma ile katıldı ve en büyük dördüncü katılımcı ülke oldu. Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, yapı sektörünün geçtiğimiz yılı 29,8 milyar dolar ihracatla 2023 yılına çok yakın tamamladığını kaydetti. Toplam ihracatta önemli bir değişim olmamasına karşın en büyük pazar olan Avrupa'ya ihracatın yüzde 6,18 artışla 10 milyar doları geçtiğini belirten Tecdelioğlu, BAU fuarındaki temaslarda bu rakamın daha da artacağına yönelik izlenimler edindiklerini söyledi. Türkiye'nin Avrupa Birliği'nin en önemli partnerlerinden biri olduğunu ifade eden Tecdelioğlu, "Avrupa Birliği'ndeki tüccar firmalar da Türkiye'nin bir paydaş ve partner ülke olduğunu görüyor. Çünkü Uzakdoğu'nun uygulamış olduğu Çin ve Hindistan stratejisi, Avrupa Birliği'nin koruma önlemlerini yükseltmesine ve biraz kendi içine kapanmasına neden oldu. Bu dönemde Avrupa'nın, Gümrük Birliği anlaşması yaptığı Türkiye ile daha fazla iş birliği yapması yönündeki farkındalığının arttığını gördük. Bu farkındalık ve giderek artan ilginin önümüzdeki dönemde bize yeni bir pazar yaratacağını ve pastadan alacağımız payı büyüteceğini düşünüyoruz." dedi. İş yapmanın yolu Türkiye’den geçiyor Fuarda 2026'da yürürlüğe girecek olan sınırda karbon uygulaması ile ilgili şirketlerin çok ciddi hazırlıklar yaptıklarını gördüklerini belirten Tecdelioğlu, yeşil enerjiden geri dönüşüm malzemelerine, gaz salınımından şirket logolarına kadar sürdürülebilirlik algısının son derece yükseldiğini belirtti. Bunun yanında yangınlar ve seller gibi doğal afetlere daha dayanıklı malzemelerin de giderek daha fazla konuşulduğunu anlatan Tecdelioğlu, şöyle devam etti: Avrupa Birliği’nin kaliteli ürünlerinin rakibi yine Türk malları Yapı malzemeleri sektöründe Avrupa'nın kendi içinde kalite, mimari ve teknik yönde beklenti ve koşulları olduğunu ve aynı zamanda pazarın büyük bir kısmını kendi markaları ve ürünleri ile kapattığını belirten Tecdelioğlu, "Ama Avrupa Birliği yapı malzemeleri sektörünün B planında her zaman Türkiye var. Uzakdoğu ve diğer ülkeler Avrupa için üçüncü seçenek. Türkiye, kalite olarak Avrupa Birliği içinde üretilen malların rakibi. Bu konuda Çin ile rekabet etmiyoruz çünkü hiçbir zaman onlar kadar ucuz ve kalitesiz değiliz. Avrupa Birliği'nin kaliteli ürünlerinin rakibi yine Türk malları." dedi. Çok büyük bir pazar doğuyor Suriye'ye bavul ticareti başladı Fuarda ziyaret ettikleri Türk firmalarının beklentilerini de anlatan Tecdelioğlu, "Türk firmalarımız Avrupa pazarında daha fazla derinleşmek istediklerini, Avrupa Birliği'nden taleplerin geldiğini ve son dönemde hareketlenen bir talep zincirinin olduğunu belirttiler. Onların en büyük talebi enflasyona paralel bir kur politikasının izlenmesi. Kur politikası yönünden çok ciddi anlamda karsız kaldıklarını ve rekabet edemez bir durumda olduklarını dile getirdiler. Aynı zamanda yüksek faizle kullandıkları kredilerin yarattığı finansman maliyetinin rekabet gücünü olumsuz yönde etkilediklerini ifade ettiler. Ayrıca vize sıkıntıları da aynı şekilde devam ediyor. Birçok firmanın elemanlarının vizeden dolayı gelemediğini ve daha çok patronlar ve üst düzey yöneticilerle fuarı geçirdiklerini gördük." dedi. Neom projesi için ürünler Türkiye’den gidecek |