STRONG>Orman ve Su İşleri Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel
Müdürlüğünce, Artvin'de inşa edilen Deriner Barajı dolayısıyla sular altında
kalacak olan Artvin-Erzurum Devlet yolu, modern yol ve köprü anlayışıyla yeniden
yapılacak.
Orman ve Su işleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, DSİ Genel
Müdürlüğünce hayata geçirilen proje kapsamında boyları 154 metre ile 350 metre
arasında değişen 5 adet dengeli konsol köprü inşaatı yapılacağı, köprülerden
birinin yapımının tamamlandığı, diğerlerinin inşasının devam ettiği
kaydedildi.
Dengeli konsol köprülerin, uzun açıklıkların geçilmesi için yapılan ve her
bir ayak üzerine yerleştirilen kayar kalıp arabaları her iki tarafa eş zamanlı
olarak dengeli bir şekilde ilerleyerek inşa edilen köprüler olduğu ifade edilen
açıklamada, proje kapsamında yapılacak köprülerin, Türkiye'de ilk defa bu kadar
yükseklikte yapılan dengeli konsol köprüler olacağı vurgulandı.
Dünyanın en hızlı akan akarsularından biri olan Çoruh Nehri üzerine inşa
edilecek ve tamamlandığında sahip olduğu 249 metre gövde yüksekliği ile
Türkiye'nin en yüksek barajı olacak Deriner Barajı'nın, 2012 yılından
tamamlanmasının planlandığı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
''Yaklaşık maliyeti 1 milyar 400 milyon dolar olan barajın, toplam gövde
hacmi 3,4 milyon metreküp olup, bu hacmin yaklaşık 3,3 milyon metreküplük
kısmının imalatı Haziran 2011 itibarıyla tamamlanmıştır. Baraj tamamlandığında 1
milyar 920 milyon metreküp su depolanacaktır.
Barajın HES ünitesinin kurulu gücü 670 MW olup, yıllık 2118 milyar
kilovatsaat enerji üretilmesi planlanmaktadır. HES ünitesinin devreye girmesiyle
Türkiye'de üretilen toplam hidroelektrik enerjinin yüzde 6'sı Deriner
Barajı'ndan elde edilmiş olacaktır.
Deriner Barajı ve HES gerek üreteceği enerji bakımından gerek sağlayacağı
istihdam açısından bölge ve ülke ekonomisine büyük katkıda bulunacak ve yaklaşık
7 yılda kendisini amorti edecektir.''
|