Üçüncü Havaalanının Yeri Neden Değişti?
3. Havaalanı İhalesiyle ilgili...
Metrobüs Fatih Sultan Mehmet...
Üçüncü Havalimanının Yeri Belli, ama Açıklamanın Zamanı Değil
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a üçüncü havalimanı için yerin belirlendiğini, ancak şimdilik bunu açıklamak istemediklerini de belirtti. Bakan Yıldırım, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne metrobüs hattı yapımı konusunda şu ana kadar kendilerine resmi bir müracaatta bulunulmadığını belirtirken, “İstanbul'un trafiği
|
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a üçüncü havalimanı için yerin belirlendiğini, ancak şimdilik bunu açıklamak istemediklerini de belirtti. Radikal Gazetesi'nin AA kaynaklı haberine göre Bakan Yıldırım, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne metrobüs hattı yapımı konusunda da şu ana kadar kendilerine resmi bir müracaatta bulunulmadığını belirtirken, “İstanbul'un trafiğini rahatlatacak hangi proje, hangi tedbir olursa olsun buna hiç tereddütsüz olumlu yaklaşırız” dedi.
|
-
Olayın bütünü ile ilgili yaklaşımları almak sanırımki, detay başlıkları ayrı ayrı gözlemleyip yorumlamamızdan daha sağlıklı olacaktır. Mevcut konu başlıklarına ayrı ayrı dalıp yorumlamamız doğru olmaz. İMP'nin belli bir dönem sunumlarını incelemeye ve izlemeye gayret etmişdim. Zaten kaç köprü yaparsak yapalım, biliniyorki aynı konumu, tekrar tekrar yaşarız. Yapılaşma, hizmet istihdam alanlarının belli yerlerde toplanmış olması vb konulardada ilerleme yapılmaz ise yaptığımız maliyetle kalırız. Bu sebepten, şehir içinde kalmış sanayinin uzaklaşması, bugünkü şehir merkezi olarak adlandırdığımız ve hizmet sektörünün yoğunca bulunduğu alanların, her iki yakada odaklar/akslar olarak kaydırılması vb destekleme/planlama ve dönüşme projeleri ile ancak, hem ulaşım, hem iş, hemde yerleşimlere daha doğru bakmamızı sağlıyacaktır. Silivri, Kartal ve Şile'deki yeni planlama odaklarının, raylı sistem ve Karadeniz otobanının değerlendirilmeside bu açıdan bakıldığında daha doğru değerlendirme fırsatı elde edeceğimize inanıyorum. Herşeyin daha güzel daha doğru ve iyileştirmeye yönelik olarak ilerlemesi dileği ile... YANITLA
-
ikinci köprüye de metrobüs konması, kısa dönem için bir miktar çözüm olur. tabii ki metrobüs konduğu takdirde ve bu hat bence ümraniye tepeüstü civarından başlayıp, avrupa yakasında esenkent yakınlarında bittiği takdirde ve duraklar arası açık, fazla olduğu zaman. yani önemli aktarma merkezleri dışında indi bindi durakları olmamalı ve metrobüs hatta konunca avrupa yakası ile asya arası arasında direk otobüs hatlarının bir çoğu kaldırılmalıdır. ki trafikte bir rahatlama olsun, yani köprüden geçen belediye ve öho sayısı %70-80 azaltılmalıdır. ama bence kesin çözüm gene aynı hat ve duraklar arası işleyecek ve köprüyü gececek bir metro hattı olur. ve bu metro hattını yapmak o kadar da zor değil, belki teknik nedenlerle metro hattı köprüyü tek hat ile geçer ve karşı kıyıya varıncaa yerin altına dalip, çift hat olarak yoluna devam eder. ve uzun ömürlü bir çözüm olur. Enerji tasarrufu olur, çevre kirliiği azalır. sevgi ve saygılarımla YANITLA
Schneider Electric, NVIDIA Mission Control ve NVIDIA GB300 NVL72'yi Destekleyen Yeni Referans Tasarımları

