1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapım sürecinde, sanayicilerin de kente ilgisi arttı. Çanakkale’de iki organize sanayi bölgesinde yatırım için parsel kalmadı.
Çanakkale'nin Lapseki ve Gelibolu ilçeleri arasında yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tabliye bloklarının bağlanacağı askı halatlarının, ana halatlara montaj işlemine başlandı.
Yıllık 16 milyon araç geçiş garantisi verilen Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yollarına ödenecek bedelin 7 milyar Euro’ya ulaşması bekleniyor.
Çanakkale Köprüsü’nün inşaatında, “sıvı izolasyon standartlarına aykırı bir malzemenin kullanıldığı” iddiası Meclis'te gündeme getirildi.
Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek "1915 Çanakkale Köprüsü"nde devam eden ve iki bölümden oluşan "kedi yolu"nda çalışmaların yüzde 70'i tamamlandı.
Yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde son çelik halatın yerleştirildiği, ana halat montajı bittikten sonra tabliyelerin yerine konulması işlemine geçileceği bildirildi.
Günlük 45 bin araç garantisinin verildiği köprüden günlük sadece 9 bin araç geçti. Hazine’den işletmeci firmaya geçmeyen araçlar için 281 milyon Euro (10.5 milyar lira) ödendi.
1915 Çanakkale Köprüsü’nde araç geçişleri başladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, açılış konuşmasında ilk hafta geçişlerin ücretsiz olacağını söyleyerek, "Ondan sonra 200 liracık" ifadelerini kullandı.