Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Genel Müdürü Süfyan Emiroğlu, Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefi içerisinde en az 100 milyar dolarlık makine ihracatı gerçekleştirebilmenin zor olmadığını belirterek “Sanayi ürünlerindeki ihtiyacın yerli üretimle karşılanması bu hedefi kolaylaştıracaktır. Ayrıca her
Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği tarafından 12-13 Nisan 2012 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi – Pera Blok İstanbul’da gerçekleştirilecek '1. Makine ve Aksamları İmalat Teknolojileri Ar-Ge Proje Pazarı' etkinliği kapsamında bir de yarışma düzenleniyor.
Türk plastik işleme makineleri ve kalıp sektörü, Çin tehdidi ile karşı karşıya. Türkiye, dünyanın en büyük plastik işleme makinesi üreticileri arasında yer alacak potansiyele sahipken, bu avantajın iyi kullanılamaması nedeniyle Çin’den yapılan makine ve kalıp ithalatına yenik düştü. Yerli üretici zayıfladı, Çin malı plastik işleme makineleri ve
Permak Enerji ve Gıda Grubu Başkanı Emir Uyar, Türkiye’nin yenilenebilir enerji konusunda ciddi potansiyeli olduğunu ve halen enerji gündeminde bulunan yerli üretime teşvik uygulamasının yasalaşması durumunda solar-cell ve solar-panel(güneş paneli) üretimi için 100 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladıklarını belirtti.
Orta Anadolu Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği (OAİB) Başkanı Adnan Dalgakıran, “Türkiye geçen yıl 25 milyar dolar makine ithalatı, 11 milyar dolar makine ihracatı yaptı. Arada 14 milyar dolar fark var. Araştırdık, 25 milyar dolar ithalatın 17 milyar dolarlık kısmı Türkiye’de üretildiği halde ithal edilen makineler” dedi.
Yüksek Planlama Kurulu'nun yayımladığı ve önümüzdeki 3 yılı kapsayan eylem planında dış ticaret açığını azaltmak için Ar-Ge ve inovasyona dikkat çekildi.
Ankomak’ı aylardır iple çeken yerli firmalar 2010’dan umutlu. 2007’de yılda 11 bin 500 adedin üzerinde satışı yapılan iş makinelerinin bu yıl toplamda 4 bin 200’e kadar düştüğünü ve pazarın yüzde 52 oranında daraldığını söyleyen Türkiye İş Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER) Başkanı Cüneyt Divriş krizin etkisinin azalmasıyla
Ankara-Eskişehir seferini yaparken kaza yapan Yüksek Hızlı Tren’in (YHT) makinistleri, jandarma ifadelerinde kazaya fren sisteminin neden olduğunu söyledi. TCCD ise olayla ilgili ilk açıklamasında kazaya iki fakörün etkili olduğunu savunmuştu.