Kamu ihalelerindeki öngörüsüzlük, ekonomik kriz ve döviz kurlarındaki artışlar devlet ihalelerini de vurdu.
Afyonkarahisar’da TOKİ tarafından 2011 yılında yaklaşık 20 milyon TL’ye ihale edilen Müze ve Kültür Merkezi Kompleksi inşaatı 11 yıldır bitirilemedi. Proje, ihaleyi daha önce iki kez alan şirkete 19 milyon TL’ye yeniden verildi.
Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından önceki yönetim tarafından temeli atılan ve 2 yılda tamamlanması gereken 25 milyon liralık şehirler arası otobüs terminali, zamanında bitmeyince maliyeti de yaklaşık 2 katına çıktı.
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği'ne (TMMOB) bağlı Odaların İstanbul şubeleri, geçtiğimiz günlerde İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde oy çokluğuyla kabul edilen 1/100000 Ölçekli İstanbul İl Çevre Düzeni Planı'nın hayata geçirildiği takdirde kentin yaşadığı tahribat sürecini daha da hızlandıracağına dikkat çekerek, uyarılara rağmen
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesindeki Esmebaşı Tüneli’nde sekizinci kez göçük meydana geldi.
Yapımı yılan hikâyesine dönen Ankara-İzmir YHT projesi için 68,82 hektarlık orman arazisine ‘Kalker Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi’ yapılacak.
Yılan hikayesine dönen İstanbul Uluslararası Finans Merkezi’nin, “altyapı tamamlama” ihalesi “21b” usulüyle, ilana çıkılmadan gerçekleştirildi. 509 milyon liralık ihale özel olarak davet edilen Yıldızlar İnşaat’a verildi.
Yıllardır bitirilemeyen Eğribel Tüneli’nde yüklenicinin 2 TL’lik teklifi değil 60 TL’lik teklifi kabul edilmiş.