Atatürk Havalimanı'nın 29 Ekim sonrasında kademeli şekilde kapatılacak olması, bölgedeki otellerde "atıl kalma" endişesi yaratırken; yaklaşık 4 milyar dolarlık yatırımı barındıran söz konusu otellerin yatırımcı ve işletmecileri bu durumun bölgedeki oteller için "kriz" anlamına geleceğine işaret ediyor.
Ulaştırma Bakanı Arslan, üçüncü havalimanının hizmete girmesinin ardından Atatürk Havalimanının durumuna ilişkin, "Çok sayıda terminalimiz var, bu terminallerin özellikle fuar merkezleri olarak ülkemize hizmet etmesini istiyoruz." dedi.
İstanbul Atatürk Havalimanı Genel Havacılık Terminali işletimi yüzde 35 ciro payı muhammen bedel üzerinden açık ihale usulü ile kiraya çıkarıldı. Genel Havacılık Terminalinde, yolcu terminalinden ayrı bir terminalde iş jetleri ya da hava taksi ruhsatıyla uçuş yapan işletmelere hizmet veriliyor.
İşletme hakkı 3 Ocak 2021’e kadar Fransız şirket TAV’da olan Atatürk Havalimanı plansızca kapatılınca şirkete 389 milyon avro ödeme yapılacağı öğrenildi. Ödemeyi kamu şirketi DHMİ yapacak.
İstanbul 11. İdare Mahkemesi Atatürk Havalimanı’nın milyarlarca liralık pistlerinin tahrip edilmesini görmezden geldi. Mahkeme bilirkişi raporunu dikkate almadı. Raporda, “Proje şehircilik ilkelerine aykırı, kamu yararı gözetilmedi.” dendi.
TMMOB Mimarlar Odası, yargıya taşıdığı Atatürk Havalimanı ihalesinde yürütmeyi durdurma ve iptal istemiyle İstanbul Nöbetçi İdare Mahkemesi'nde dava açtı.
İstanbul’da uçuşlara kapatılan Atatürk Havalimanı’na yapılması planlanan “millet bahçesi”yle ilgili çarpıcı iddialar gündeme geldi.
Atatürk Havalimanı'na 31 Ekim'de kapanacak ama İBB bugün havalimanına bir yıl boyunca yolcu taşıyacak firmayı bulmak için ihaleye çıktı. Beş ay çalışacak firma on iki ay para alacak.