7 Nisan'daki taşınmanın ardından ticari uçuşlara kapatılacak olan Atatürk Havalimanı'na, iç ve dış hat terminal binalarının güvenliğinin sağlanması için tel örgüler çekilmeye başlandı.
Türk sivil havacılığına 86 yıl boyunca hizmet veren, Yeşilköy'de uçakların vızır vızır işlediği Türkiye'nin göz bebeği Atatürk Havalimanı 7 Nisan'da ticari uçuşlara kapılarını kapatıyor.
“Millet Bahçesi” hazırlıkları kapsamında Atatürk Havalimanı apronunda faaliyetleri sona eren tesislerin ve binaların yıkım ihalesi 10 Ekim Perşembe günü yapılacak.
Tüm itirazlara rağmen kapatılarak millet bahçesine dönüştürülmek üzere pistleri kırılan Atatürk Havalimanı'nda inşaat çalışmalarının depreme rağmen devam etmesi tepki çekti.
Ticari uçuşlara kapatılan ve yalnız kargo uçuşlarının yapıldığı Atatürk Havalimanı'nı apronunda yer işgal eden hacizli, sahipsiz, hurda ya da kullanılamaz durumdaki 17 uçak bulundukları yerden kaldırılacak. Uçakların kaldırılması için yasal düzenleme bekleniyor.
Atatürk Havalimanı’nda hastane için inşaat devam ederken, 2 pistin yok edildiği açığa çıktı.
Yeni havalimanının ihalesinden yaklaşık 2 ay önce DHMİ ile ihaleyi kazanan firmalar arasında yapılan yazışmada, “25 yıllık işletme süresi boyunca İstanbul’a yeni bir havalimanı planlanamayacağı gibi, Atatürk Havalimanı’ndan tarifeli seferler yapılmayacak.” ifadesi net bir biçimde yer alıyor.
Atatürk Havalimanı’nı hızla yok etmek için, yangın, sel, deprem gibi afetlerde yapılan pazarlık yöntemi kullanılmış.