Karaman'da Atatürk’ün ata yurdu olarak bilinen Taşkale Köyü’nde istinat duvarı çöktü, köyün ana yolu kullanılamaz hale geldi. Yolun yapımı için başvurular sonuçsuz kalınca, köy halkı yolu imece usulü yapmaya başladı.
13 yıldır Alsancak Garı önünde sergilenen Atatürk’ün beyaz vagonunun gar içindeki kapalı bir alana alınmak istenmesi tartışma konusu oldu.
Atatürk’ün 1929’da tarımsal üretimi teşvik için satın aldığı “Millet Çiftliği”, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yazısı ile TOKİ’ye “Millet Bahçesi” yapılmak üzere tahsis edildi.
8 adet anıt ağacın belirlendiği Bolu’da Atatürk’ün İstanbul-Ankara arasında gidip gelirken sürekli uğradığı ve altında ayran içtiği asırlık meşe de koruma altına alındı.
Ağıl olarak kullanılan Atatürk’ün Polatlı’daki karargahı, Kültür Turizm Bakanlığı tarafından ‘’Korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı’’ olarak tescil edildi.
Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin 2015’te başladığı, ‘Kurtuluş Yolu’ projesi bitirilemedi; yol bozuldu, sergilenen araçlar, tabelalar çürüdü.
Mimarlar Odası Ankara Şubesi yaptığı yazılı açıklamada, Atatürk Orman Çiftliği’nde 1928 yılında Ernest Egli tarafından Atatürk için Modern Çiftlik evi olarak tasarlanan Marmara Köşkü’nün statik açıdan riskli olduğu gerekçesiyle yıkılarak yeniden yapılacağını belirtti.
1936 yılında Atatürk’ün hizmete açtığı Çubuk 1 Barajı, 25 yıldır kaderine terk edilmişti. ABB Başkanı Mansur Yavaş, “Atatürk’ün mirasını ayağa kaldıracağız” dedi, kolları sıvadı.