Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Denek Olmayan İşten Atılıyormuş

Tüm dünyadaki deniz kazalarında insan hayatını, dondurucu soğuktan, anaforlardan, dev dalgalardan kurtarmak için tasarlanmış can kurtarma filikası, Tuzla’ya özgü ihmallerle ölüme neden oldu. İddialara göre işçiler kobay yapıldı, filika Çin malıydı.

Radikal Gazetesi
Denek Olmayan İşten Atılıyormuş

br />
İki kişiyle test yapılır

İktisadi İşletme Genel Müdürü Şevki Bakırcı’yse şu bilgileri verdi: “Avrupa firmaları bu tip ürünlerini Çin’deki firmalarına yaptırıyorlar. Burada Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) kurallarına uygun olduğu belgelenen ürünlerin kullanılması lazım. İlk test yapıldığında mecburen içinde insan olacak ama mekanikse bir, otomatikse iki insan olacak. İlk testte bu kadar kalabalık insan olmaması gerekir.“

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği İl Koordinasyon Kurulu, İstanbul Tabip Odası ve Limter İş’se yaptıkları açıklamada bu testlerde insan yerine kum torbası kullanılması gerektiğini yineleyerek, “Filikanın düzeneğindeki bir hatadan ötürü gemiye çarpması ve kontrolsüz düşmesi sonucu camları patladı. Testin kum torbasına bağlı simülasyon düzenekli araçlarla yapılması gerekirken, insanların kullanılması ülkemizde insan hayatının ne kadar değersiz olduğu gözler önüne sermiştir” denildi.

Açık denizde insanların kurtarıcıları

Can kurtarma filikalarıyla batma, yanma ya da alabora olma gibi durumlarda, gemideki tüm personelin hızlı biçimde en uzağa fırlatılması amaçlanıyor. 85 metreden büyük yeni gemiler tamamen kapalı özelliğe sahip can filikaları taşımak zorunda. Filika, uçaklardaki pilot koltuğu gibi fırlatılıyor. Dört tarafı kapalı olan filikalara 19 kişi girebiliyor. Filikalarda camlar bulunuyor. Ancak her ihtimale karşı oksijen tüpü ve can yelekleri de içinde bulunuyor. Herkes filikaya bindikten sonra içerideki mekanizma çalıştılıyor. Elle hidrolik sistem harekete geçiriliyor ve birkaç pompalama hareketinden sonra filika bağlı olduğu kancadan kurtulup, rampa üzerinde ilerlemeye başlıyor. Bu tamamen mekanik bir sistem ve ‘serbest düşüş’ olarak adlandırılıyor. Filika rampada hızla ilerledikten sonra denize düşünüyor. İçinde emniyet kemerleri de bulunuyor. Filika denize ne şekilde düşmüş olursa olsun olsun hemen düz konuma geçiyor ve deniz üzerinde ilerliyor. Tam kapalı filikalar; kendi kendine doğrulabilme, deniz yüzeyinde yanan akaryakıt veya kimyasal madde içinden geçebilmesi için deniz suyu püskürtmesi yapan bir sistemle donatılıyor. Filikaların donanımları ve içinde bulundurulması gereken malzemeler eğitmen tarafından açıklanıyor. Eskiden gemilerde halatlarla yandan indirilen filikalar vardı. Ancak bunlar tüm personeli kurtarmıyordu. Çünkü filikaları çözmek için birkaç kişinin gemide kalması ve herkes indikten sonra inmesi gerekiyordu. Böyle durumlarda da genellikle ölümler yaşanıyordu. 2000 yılından beri dünyadaki tüm gemiler yeni tür filikayı kullanmaya başladı. Yolcu gemilerinde filikanın üzerinde hareket edeceği rampayı kuracak yer olmadığı için kullanılmıyor.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/denek-olmayan-isten-atiliyormus_63070.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!