Kartal'da Kanyon Gibi Simge Bir Proje Yapacağız
30 yıldır Eczacıbaşı Topluluğu'nda çalışan ve kendini 'aileden biri' olarak gördüğünü söyleyen CEO Erdal Karamercan, önümüzdeki dönemde hayata geçirecekleri projeleri açıkladı. Karamercan, "İzmir'de yeni ilaç tesisi açacağız, Kartal'da Kanyon gibi simge proje yapacağız, Zekeriyaköy-Uskumruköy'de de farklı bir proje hayata geçireceğiz, Rusya'da
|
/FONT> Seramikte kaç ülkeye ihracatınız var? Karo seramik ve seramik sağlık gereçleri diye ikiye ayırmamız lazım. Bugün Türkiye’nin seramik sağlık gereçlerinin ihracatının yarısını Vitra yapıyor. Orta Avrupa’da önemli bir paya sahibiz. Almanya’da yüzde 13, İngiltere’de yüzde 7, Fransa’da yüzde 3, İtalya’da da yüzde 3 paya sahibiz. Ortadoğu ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde önemli projelerde, İsrail’de payımız var. Çin’de de Vitra prestijli bir marka olmaya başladı. Ayrıca 35 milyon metrekarelik karo üretim kapasitemizle Avrupa’nın önde gelen üreticileri arasındayız. Satış gelirimizin yüzde 65’i yurtdışından. 70 ülkeye ihracat yapıyoruz. Rusya’da 2009’da yeni karo tesisi açacağız. Kanyon’dan sonraki gayrimenkul yatırımlarınız nasıl gidiyor? Kanyon iyi bir yatırımdı. Şimdi Kanyon’un hemen yanındaki eski holding binamızı yeni ofis binası yapıyoruz. Ayrıca Zekeriyaköy-Uskumruköy’deki 300 dönüm arazimizde farklılık yaratan bir proje arayışındayız. Kartal kentsel dönüşüm projesi de var. Bu projenin İstanbul’un gurur kaynağı olacağına inanıyoruz. 300 dönümlük arazimizde estetik değerlerin ön planda olduğu Kanyon gibi simge bir proje üzerinde çalışıyoruz. Vitra’nın son yıllardaki atılımları markaya neler kazandırdı? Dizaynerlarla çalıştınız... 2005 sonunda Almanlar’ın 94 yıllık seramik şirketi Engers’i, 2007’de de Villery&Boch’un karo bölümünü aldık. Bu yıl da lüks banyo mobilyalarında Avrupa lideri Burgbad’in çoğunluk hisselerini aldık. Avrupa’daki üretim tesisi sayımız 9’a, Türkiye İrlanda, Almanya, Fransa olmak üzere 4 ülkedeki toplam tesis sayımız 21’e yükseldi. Bütün bu girişimlerin altında banyo alanında dünyanın önde gelen üreticilerinin başında yer almak yatıyor. Bugün global rekabet ortamında uluslararası güçlü bir marka olmak için üretmek yetmiyor. Her şeyden önce de özgün olmak, heyecan yaratmak gerekiyor. Vitra ünlü tasarımcılarla işbirliği yaparak tasarım penceresini genişletti. Ross Lovegrove ve yarattığı İstanbul koleksiyonuyla başlayan, Matteo Thun’un çalışmasıyla ortaya çıkan Water Jewels koleksiyonu Vitra’ya duyulan heyecanı artırdı. Türkiye’de evde bakım hizmeti yaygınlaştı mı? En çok kimler yararlanıyor? ABD, Avrupa ülkeleri ve diğer gelişmiş ülkelerde evde bakım hizmeti çok yaygın. Türkiye’de ise ulaşabildiğimiz kitle toplumun özel sağlık sigortası kapsamında yer alan kesimi. Toplumun yüzde 90’lık bölümü devletin sosyal güvenlik şemsiyesi altında. Evde bakım hizmeti geri ödemeler kapsamında olmadığı için de bu hizmetlerden yararlanılamıyor. Bugüne kadar 160 bin hastaya evde hizmet verdik. Bu 160 bin hastanın dağılımına baktığımızda daha çok onkoloji, nöroloji, kardiyoloji, ortopedi, geriatri hastaları ve her türlü cerrahi müdahale sonrasında bakıma ihtiyaç duyan hastalar... 1994 krizinde hastanelik oldum İş hayatımda beni en çok etkileyen 1994 krizi oldu. Türk lirası dövizler karşısında günlük inanılmaz iniş çıkışlar yapıyordu. İpek Kağıt’ın başındaydım, Amerikalı ortaklarla toplantılarımız vardı. Saat başı toplantıdan çıkıp kur öğreniyordum. Enflasyonu bilmeyen Amerikalılara bu durumu anlatmak da çok zordu. O dönemde bedenim iflas etti. Yataktan kalkamadım. Müthiş başım döndü. Eşim doktor çağırdı, ambulansla acile kaldırıldım. Doktor stres dönemlerinde oluşan kulak suyunda dengesizlik yaratan nörolojik bir durum olduğunu söyledi. Bana "Yakında stres yaşadınız mı?" diye sordu, ben de doktora, "Döviz fırladı haberiniz yok mu?" demiştim. |

