3. köprü
3. köprü tartışmaları hakkında:
"Dünyanın en büyük kentlerinden New York'ta çok sayıda köprü var. İhtiyaç olduğu için bu köprüler var. İstanbul içinden deniz geçen bir şehir ve iki tarafı birbirine bağlamanız gerekiyor. Nüfusun yüzde 40'ı Anadolu'da, yüzde 60'ı Avrupa yakasında yaşıyor. Geçişlere ihtiyaç var. Geçişlerle birlikte nüfusundan kat kat fazla bir sirkülasyon ortaya çıkıyor. Üçüncü bir geçişe ihtiyaç var. Raylı sisteme de ihtiyaç var. Bu ihtiyaçlar doğrultusunda böyle bir çalışma sürecine girildi ve devam ediyor. İki köprü arasına üçüncü köprü konuşuldu ancak istimlak bedelinin çok fazla olacağı ortaya çıktı. 7 güzergah belirlendi, 5'e indi ve sonunda kuzey geçişi tercih edildi. Başbakanımız da bunda karar kıldı. Körfez geçişini bağlayacak transit geçiş de düşünüldü. Ağır vasıtalar, nakliye araçları geçecek diye düşünüldü. Burada kamulaştırılacak yer az. Ayrıca orman alanı az ve makilik çok yer kaplıyor. Başbakan da orman alanları ve ekolojik dengeye zarar verilmemesi konusuda hassas. Daha güneyde olsaydı Fatih Ormanları'na zarar verilebilirdi. Ayrıca doğaya zarar vermeden, viyadüklerle geçilmesi düşünüldü. 3. köprü şehir içi trafiğe etkisinin yüzde 5 olacağı söyleniyor ancak kritik saatlerde bu oran daha da artacaktır.
Minübüsler kalkmayacak ama düzenleme gelecek
Minibüslerin kaldırılması konusunda:
"Minibüsleri tamamen kaldıracağız diye bir şey yok. Minibüs esnafının kente ciddi bir hizmeti var. Bugün minibüs esnafı kontak kapatsa kent felç olur. Minibüsler kaliteli hale gelsin istiyoruz. Esnafı mağdur etmeden, hizmet içinde kullanmak istiyoruz. Bu konuda bazı modeller ve projelerimiz var. Sürücülerin eğitimli, bakımlı olmasını istiyoruz. Minibüsleri dönüştürerek daha kaliteli yapmayı amaçlıyoruz."
"Beylikdüzü'ndeki çalışmalar için özür diliyorum"
Avcılar-Beylikdüzü arasındaki metrobüs hattındaki gecikmeyle için:
"Oradaki çalışmaların gecikmesi vatandaş için sıkıntı yarattı. O sıkıntıya yaşayanlardan özür diliyorum. Kolay bir iş değil. İstediğimiz, gösterdiğimiz hedefler zamanında bitmedi. Ciddi ıstırap çekildi. Bizim ekibizimin yanlışları, müteahhidin eksikleri ve yanlışları oldu. Faturasını orada yaşayanlar çekti. Asfalt dökülecekti ancak bu havada dökülmesini istemedim. Havaların ısınmasını bekleyin dedim. Çünkü milletin parasını sokağa atamazdım."
Levent'ten Boğaziçi'ne metro
Yeni metro hatları:
"Üsküdar Altunazide-Ümraniye-Çekmeköy'de 22 kilometrelik metro hattının ihalesini yaptık. 38 ayda bitecek ve dünya rekoru olacak. Levent'ten Boğaziçi Üniversitesine metro hattının uzatılması kararını aldık. 3 bin 320 metrelik hatta 5 istasyonu olacak. Böylece Nispetiye Caddesi'nin ulaşımı rahatlayacak. Ayrıca Hisarüstü'nden Aşiyan'a, yüzeyden giden finiküler yapılacak. Aynı şekilde Ümraniye'den de sahile inen finikülerler planlanıyor."
|