''Balkan ülkeleriyle ihracat sıfır noktasında''
İhracattaki tüm ilerlemelerine karşın Balkan ülkelerinden hiç sipariş alamadıklarını dile getiren Karcı, ''Daha önce Bulgaristan'dan çok yoğun siparişler alıyorduk. Son dönemde Türkiye'den fazla ürün alan Almanya ise yerini Irak'a bıraktı. Avrupa'da ciddi bir kriz var. Bölgeye ihracatımız önemli ölçüde geriledi'' bilgisini verdi.
Almanya, İtalya, İspanya ve Polonya gibi mobilya sektörünün büyük oyuncularının kriz yüzünden daralan iç pazarları nedeniyle kendilerine kurtarıcı aradığını belirten Karcı, ''Bunun için en iyi üs de bizim ülkemiz. Çünkü giderek artan refah seviyesi ile Türkiye, Avrupa için iştah kabartan bir pazar konumuna geldi. Bu tehlikeyi görüp, durumu iyi değerlendirip, stratejik hamleler yapıyoruz'' değerlendirmesinde bulundu.
Karcı, Dünya mobilya sektörü yüzde 4 büyürken Türkiye'nin yüzde 20 büyüme gösterdiğine de dikkati çekti.
Almanya'nın mobilyanın kilogramını 12,5 dolara, Türkiye'nin ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3,84 dolara sattığını vurgulayan Karcı, mobilya ve yan ürünlerinde ise bu rakamların Türkiye için 2,92 dolar iken Almanya'da 5 dolar civarında seyrettiğini, Polonya'nın 5 dolara, mobilya denince ilk akla gelen İtalya'nın ise ürünlerini yaklaşık 12 dolara sattığını dile getirdi.
Aradaki farka dikkati çeken Karcı, ''Bu nedenle zaten kaliteli olan ürünlerimizin marka değerini artırıp kilogram fiyatlarını yükseltebilirsek, tüm dünyaya mobilyalarımızı ulaştırabiliriz'' yorumunu yaptı.
''Mobilya sektörü 2013'te dış piyasada yüzde 15-20 büyüyecek''
MASKO'nun, Türkiye'nin mobilya ihracatının yüzde 10'ununu karşıladığını belirten Karcı, şunları kaydetti:
''170 ülkeye yaklaşık 1,7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren Türkiye mobilya sektörü, 2023 yılına kadar bu rakamı 7 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Bu hedefte biz de MASKO olarak gerek kurduğumuz yurt dışı bağlantıları gerekse tanıtım ve fuar çalışmalarımızla sektöre destek vermeyi sürdüreceğiz. 2013 yılı için mobilya sektörünün önü açık görünüyor.
Komşu ülkelerdeki karışıklıkların bitmesiyle ihracattaki potansiyelimiz daha da artacak. 2013'de MASKO olarak Ortadoğu ve Körfez ülkeleri ile de ticarete başlayacağız. Türk mobilya sektörünün dış piyasada 2013 yılında yüzde 15 ila 20 arasında büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Özellikle inşaat sektöründeki gelişmelerle birlikte yeni yılda iç pazarda yaşanan daralmanın da aşılacağını öngörüyoruz.''
|