O Şimdi 39 Yaşında!
Avrupa'yı Asya'ya bağlayan Boğaziçi Köprüsü'nün temeli, 20 Şubat 1970'te, dönemin Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay ile Başbakan Süleyman Demirel tarafından atıldı. 21 pare top atışıyla başlayan bu büyük proje öyle bir heyecan yarattı ki temel atma törenini izlemek isteyenler Kabataş ve Kadıköy'den iki şehir hatları vapuru ile tören alanına taşındı.

/FONT> Rakamlarla Boğaziçi Köprüsü İstanbul'un Ortaköy-Beylerbeyi semtleri arasında uzanan köprünün yapı mühendisliğini İngiliz Konsorsiyumu Freeman Fox&Partners gerçekleştirdi. Baş tasarımcısı Gilbert Robert. Yaklaşımlar ENKA tarafından inşa edildi. Köprünün alt yüklenicileri ise İngiliz Cleveland Bridge&Engineering Co. Ltd ile Alman Hochtief firmaları. Köprünün yapımında 35 mühendis 400 işçi çalıştı. Tamamen araçlarla dolu olduğunda köprünün orta noktası 90 santim aşağı sarkıyor. Teknik bilgiler: Toplam uzunluğu: 1560 metre Tarihler 20 Şubat 1970: Temeli atıldı Bazı rakamlar: İlk gün araç geçişi: 28 bin 126 adet Notlar İstanbul'un simgesi sayılan ve Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan tek köprü olan Boğaziçi Köprüsü'nün, 1983 genel seçimleri öncesinde ANAP lideri Turgut Özal ile Halkçı Parti Genel Başkanı Necdet Calp arasında "satarım-sattırmam" tartışması ile özelleştirmesi gündeme geldi. Ancak aradan 25 yıl geçmesine rağmen özelleştirme olmadı. 18 Temmuz 2005'te, dünyaca ünlü pilot David Coulthard, aracıyla köprüden geçti. Avrupa'dan Asya'ya geçiş yapan Coulthard'ın aracı 263 kilometre hıza ulaştı. Her yıl Ekim ayında yapılan Avrasya Maratonu nedeniyle sabah saatlerined araç trafiğine kapatılan köprü, binlerce kişinin yarıştığı bir piste dönüşüyor. 15 Mayıs 2005'te milli tenisçi İpek Şenoğlu ile dünyaca ünlü Amerikalı tenisçi Venus Williams, köprü üzerinde tenis maçı yaptı. Sabah saatlerinde yapılan gösteri maçı için köprünün bir Anadolu'dan Asya'ya geçiş yönü kapatıldı. |
