İngiltere, Ankara-İzmir hızlı tren hattı için 2.3 milyar dolar tutarında altyapı ihracat finansman kredisi vereceğini açıkladı.
Tekfen İnşaat ile Doğuş İnşaat ortaklığı Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nde 879 milyon TL bedelle ihale kazandı.
TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, Ankara-İzmir Hızlı Treni projesinin tamamlaması ile 14 saatlik yolculuğun 3,5 saate ineceğini söyledi.
Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi’nin maliyeti 19’a katlandı. Projenin 4,3 milyar TL olarak açıklanan maliyeti, 2025 yılı itibarıyla 83,5 milyar TL’ye ulaştı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yapımı yılan hikâyesine dönen Ankara-İzmir YHT hattı projesi için ormanlık alanda kalker ocağı kuracak. Proje için kontrolsüz patlatma işlemi uygulanacağı belirlendi.
Ankara-İzmir arasında 2022'de seferlerine başlayacak Yüksek Hızlı Tren hattı üzerinde en az 30 tane obruk olduğunu belirten Jeoloji Mühendisleri Odası Eskişehir Şubesi Başkanı Prof. Dr. Can Ayday, "Çorlu'daki normal tren yoluydu, buradaki daha tehlikeli. YHT 250 km hızla geçecek, oradaki sarsıntı obruk oluşumunu arttırır diye düşünüyoruz." dedi.
Projenin ilk etabı olan 169 kilometrelik Ankara-Afyonkarahisar kesimi için teklif veren 26 firma/ortaklık arasında, Alsim Alarko, Tekfen, Nurol, Doğuş, Kolin, Limak, Koçoğlu, Gülermak, Kalyon, YSE gibi dev firmalar da yer alıyor. Projede, Çin'den Sinohydro Co, İspanya'dan Assignia Infraestructuras ile Constructora, İtalya'dan Astaldi, Grandi
Binali Yıldırım’ın “1080 günde bitecek” dediği, 5 bakan gören Ankara-İzmir yüksek hızlı tren projesi 10 yıldır tamamlanamadı.