Ankara-İstanbul hızlı trende yüzde 95 fiziki gerçekleşme sağlandı. Çin ile yapılacak anlaşmayla 2023'te Ankara-İstanbul 1 saate düşecek
Ulaştırma Bakanı Elvan, Ankara-İstanbul arasını 1.5 saate indirecek yeni hızlı tren için hazır olduklarını açıkladı.
Yepyeni bir dönem de demiryollarında başlamak üzere. Türk ve Çinli uzmanlar, Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate indirmeyi planlayan hızlı tren projesi için arazi incelemesine başladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Ankara ile İstanbul arasındaki YHT ile ulaşım süresinin yaklaşık 30 dakika kısalacağını açıkladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ''İnşallah 2013'ün sonuna doğru Ankara-İstanbul hızlı trenini, asrın projesi Marmaray ile birlikte açma imkanı bulacağız'' dedi.
Ulaştırma Bakanlığı ile TCDD, 'Ayaş Tüneli ile Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesi için hummalı bir çalışma başlattı. 34 yıldır hayata geçirilemeyen ve yaklaşık 1 milyar lira harcandıktan sonra projenin 'uygulanabilir' olmadığı gerekçesiyle yarım bırakılan Sürat Demiryolu Projesi'ne Çinliler talip oldu.
Hızlı trende hem maliyetler şişti, hem de süreler gecikti. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’nin Ankara-Eskişehir hattında maliyetin 85 milyon Avro arttığı, Eskişehir-İstanbul (İnönü-Köseköy) arasındaki 2. etap’ında da fazladan 118 milyon dolar harcama yapılması gerektiği ortaya
TCDD Genel Müdürü Karaman, Ankara-İstanbul YHT hattında, Piri Reis test treni ile Mart ayı başından itibaren aralıksız test seferlerine geçileceğini söyledi.