Kabataş’taki inşaat 428 yıllık camiye zarar verdi.
‘Kanatları açık martı’ şeklinde tasarlanan yeni Kabataş Transfer Merkezi’yle ilgili tartışmalar sürüyor. Mimarlar Odası projeye karşı çıkarken, projenin mimarı Hakan Kıran ise, ‘Benim olmayan projeyi benimmiş gibi sundular’ diyor.
Kabataş Transfer Merkezi tekrar gündemde. Kabataş iskelesinden motor seferleri yapan firmanın yolcularına ‘inşaat sürecinde seferlerin nereye yönlendirilmesini’ tercih ettikleriyle ilgili anket yapmaya başlaması ve 17 Haziran’da ilk çalışmaların başlayacağı söylentilerine rağmen İBB’den net bir bilgi alınamaması, çevrecileri harekete geçirdi.
İstanbul Kabataş sahilinde yapımına başlanan "Kabataş Transfer Merkezi Projesi" bütün hızıyla sürüyor. Kanatları açık bir martı şeklinde tasarlandığı için kamuoyunda Martı Projesi olarak da bilinen projede denize doğru uzanacak olan iskeleler için kazık çakma işlemleri açığa doğru sürüyor.
İstanbul’un çok tartışılan projesi Kabataş Transfer Merkezi, nam-ı diğer Martı projesinin mimarı Hakan Kıran yapi.com.tr’ye konuştu. İskeleler nereye gidecek? Füniküler ve tramvay hattı kapanacak mı? Otobüsler ne olacak? Bunun gibi birçok soru yanıt bekliyor. Kıran, hem bu sorulara hem de projesi ve kendisine yöneltilen eleştirilere yanıt verdi.
Şehir Plancısı Tayfun Kahraman, Doç. Dr. Murat Ergün ve Cihan Baysal Uzunçarşılı, halka sorulmadan yapılacak transfer merkezi projesinin kamu yararı taşımadığı gibi martı simgesinin tarihi siluetle uyuşmayacağını söylüyor.
İstanbul Kabataş’ta deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapımına başlanan Martı Projesi'nin detayları belli olmaya başladı. Projede Kabataş’tan Üsküdar’a yapılacak denizaltı yaya yolunun yanı sıra kafeler, sebze-meyve pazarı, sanat galerisi ve sahaflar da bulunacak.
Mimar Hakan Kıran tarafından tasarlanan ve tartışmalara konu olan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi’nin ilk etabı 8 Mart’ta açılıyor. O tarihten itibaren Kabataş iskelesinden vapur seferleri başlayacak.