Bu yıl mayıs ayının son haftasına denk gelen ramazan market alışverişlerini hareketlendirdi. AVM'ler yüzde 6'ya yakın ziyaretçi kaybına uğrasa da, cirolar bir önceki yıla göre yüzde 10, bir önceki aya göre yüzde 3,8 artış kaydetti.
Bağdat Caddesi ve Beyoğlu’nda mağazaların kapanması gündem olmuştu.
AVM Ciro Endeksi haziranda hızlı yükseldi. Bu yükselişteki en büyük etkenin Ramazan Bayramı olduğunu belirten AYD Başkanı Belgü, referandum sonrası havanın da yükselişte etkili olduğunu söyledi.
Son günlerde arka arkaya açılan alışveriş merkezlerine yıl sonuna kadar 30 tane daha eklenecek. Böylece Türkiye'deki AVM sayısı 270'i, İstanbul'daki ise 100'ü bulacak. Fakat kent merkezlerinde trafik sıkışıklığına ve altyapı sorunlarına neden olan AVM'lere yönelik belediyelerin hazırladığı hiçbir nâzım planı bulunmuyor.
Alışveriş merkezlerinde (AVM) araçla giriş çıkış yapılan açık ve kapalı otopark gibi kontrollü alanların giriş ve çıkışlarına alışveriş merkezi yönetimince plaka tanıma sistemi kurulacak ve işletilecek.
AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Alışveriş merkezleri için 58 milyar dolarlık bir yatırım var ve 520 bin kişi bu yerlerde istihdam ediliyor" dedi.
Kur tartışması ve uzayan yatırım geri dönüş süresi AVM'lere yatırımcı ilgisini azaltıyor. Gelecek yıl açılacak AVM sayısı bu yıl açılandan 6 tane daha az.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan yasa tasarısında, AVM’lere ticari alanlarının yüzde 5’i kadar yöresel ürün zorunluluğu öngörülüyor.