Yalıtım sektörünün önemli oyuncuları arasında yer alan ODE Yalıtım'ın Genel Müdürü Ali Türker ile Türkiye'deki yalıtım sektörünün gelişimi ve firmanın 5 yıllık planları üzerine konuştuk.
- ODE, bugün hangi alanlarda faaliyet gösteriyor? ODE’nin ısı, su, ses ve yangın yalıtımı alanlarda ne gibi ürünleri var?
1985 yılında taahhüt faaliyetleriyle İstanbul Beşiktaş’taki bir dükkanda ticaret hayatına başlayan ODE Yalıtım, 1990 yılında yurtdışından yalıtım malzemeleri ithal ederek Türkiye’de satışını yapmaya başladı. Uluslararası kalitedeki ürünleri pazara sunarak yalıtım sektörüne adım atan ODE, 10 yıla yaklaşan deneyimini 1996 yılında üretimle birleştirdi. Sektöre getirdiği yeniliklerle her geçen gün adından söz ettirmeye başlayan ODE, yatırımlarını hayata geçirirken Türkiye’de yapılacak üretimin de en iyisi olması gerektiği inancını her zaman korudu.
Bugün, Tekirdağ/Çorlu’da iki farklı üretim üssünde yer alan tesislerimizde, ISO, CE ve bu gibi birçok kalite belgesiyle tescillenmiş, ısı yalıtım malzemesi olan elastomerik kauçuk köpüğü (ODE R-Flex), ısı-ses yalıtımı alanında kullanılan (ODE Starflex), ekstrüde polistren köpük (ODE Isıpan) ve polimer bitümlü su yalıtım örtülerinin (ODE Membran) üretimini yapıyoruz. Yalıtım konusunda ihtiyaç duyulan tüm ürünlerin tek çatı altında sunulduğu bir market anlayışı ile faaliyetlerine yön veren ODE, bu ürünlerin dışında taşyünü ve NFAF (yanmaz akustik köpük) gibi ürünleri de müşterilerine sunuyor.
Yeni fabrika açıyor
- ODE’nin faaliyetleri hangi bölgelerde ne tür üretim tesislerinde gerçekleşiyor?
Dünya standartlarındaki 120.000 m² açık, 35.000 m² kapalı alana sahip 4 modern üretim tesisi (ODE R-flex Üretim Tesisi, ODE Isıpan Üretim Tesisi, ODE Membran Üretim Tesisi ve ODE Starflex camyünü üretim tesisi), 4.000’den fazla ürün çeşidi, yaygın bayi ağı ve uzman personeli ile ODE, 2010 yılında bölgesel bir güç haline gelerek, yalıtım sektörünün en büyük üreticileri arasında yerini aldı. 2005 yılında hizmete giren 15.000 m² kapalı alana sahip lojistik merkeziyle de sevkıyat ve depolama konularında sektöründe lider konumdayız. Yaygın bayi ağımızla Belçika’dan Moldova’ya, Avustralya’dan Pakistan’a kadar yaklaşık 75 ülkeye ihraç ediyoruz.

2015 yılında 30. yılımızı kutlamanın gururu ile birlikte Eskişehir’de ODE’nin 3. üretim üssünü hayata geçirmenin heyecanını yaşıyoruz. Artan yurtiçi ve yurtdışı taleplerini karşılamak üzere, 100 milyon TL’lik yatırımla 75 bin m2’lik alanda inşaatına başladığımız yeni fabrikamızın birinci fazını 2016 yılı son çeyreğinde bitirmeyi hedefliyoruz. ODE’nin Anadolu’daki ilk yatırımı olan tesisimiz beş yıl içinde ikinci fazının hayata geçmesiyle birlikte, elastomerik kauçuk köpüğünde yıllık 20 bin ton üretim hacmine sahip olacağız. Bu da, Türkiye kauçuk pazarının 2,5 katı üretim kapasitesi anlamına geliyor.
60 bin m2 kapalı alana sahip yeni üretim üssümüzle, ODE’nin elastromerik kauçuk köpüğünde pazardaki liderliğimizi korumayı ve 25 milyon m2 üretim kapasitesi ile bitümlü membran pazarında pazar liderliği hedefliyoruz. 5 milyon m2 shingle üretimi ile de bayilerimize sunduğumuz mevcut ürün yelpazesini de genişleteceğiz. Kauçukta, Uzakdoğu-Avrupa arasında en büyük ve en yüksek kapasiteli yatırım olan yeni tesisimizle, dünyanın öncü yalıtım markası olacağımıza sonuna kadar inanıyoruz.
Yüzde 75 büyüme oranı
-Firma olarak 2015 yılında neler gerçekleştirdiniz?
ODE olarak ilk 9 ayda geçen seneye göre miktarsal ve cirosal büyüme yakaladık. Son yıllarda olduğu gibi yine bu yıl da verimliliği arttırıp karlılığı maksimize etmenin yanı sıra en önemli gündem maddemiz Eskişehir’deki yeni yatırımımız oldu. Yeni üretim üssümüzün ilk fazını 2016’da hayata geçirerek, hedeflerimize emin adımlarla ilerleyeceğiz.

ODE olarak 2011-2014’ü yüzde 75 büyüme ile kapattık. Aldığı stratejik kararlar ve yaptığı yatırımlarla son 5 yılda %125 ile sektörün en hızlı büyüyen firması olan ODE, ürettiği tüm ürünlerde ciroda en yüksek paya sahip olarak, yalıtım sektörünün devi olmayı vizyonundan çıkarmayacaktır. Toplam ciroda Türkiye liderliği önceliğimizdir. Ardından da sık sık yinelediğimiz gibi, nihai hedefimiz yalıtım sektöründe Türkiye’den çıkmış global bir marka yaratmak.
- 5 yıllık hedeflerinizden bahseder misiniz?
Hedeflerimize ilerlerken bizim için önümüzdeki en değerli, yol gösterici rehber, hazırladığımız 5 yıllık stratejik iş planı. Bu plan kapsamında her yıl en az %25 büyüme hedefliyoruz. Ar-Ge ve pazarlama faaliyetlerine toplam 45 milyon TL kaynak ayıracağız. Eskişehir’deki yatırımımızın tamamlanmasıyla birlikte hedefimiz, 2020 yılında 436 milyon TL konsolide gelire ulaşarak, kapasite ve ciro açısından Türkiye’nin en büyük yalıtım firması olmak ve 1 milyon USD’ın üzerinde ihracat yaptığımız ülke sayısını her yıl bir ülke arttırarak, 2020 yılında ihracatın toplam cirodaki payını % 25’e çıkartmak.
2014 yılında ODE; TÜSİAD, SEDEFED ve Sabancı Üniversitesi tarafından verilen Rekabet Gücü Ödülü’nde, tüm sektörler arasında “Türkiye’nin en rekabetçi şirketi” seçildi. Şirketimizin, ISO ikinci 500 listesindeki yükselişi de sektör için örnek gösterilecek bir başarıdır. Hedefimiz yükselişimizi sürdürerek, ISO ilk 500 listesine girmek.
2014’te ‘Bayi Rekabet Gücü’ projesini başlattık. Pilot olarak 15 bayimize danışmanlık desteği veriyoruz. Başarılı bayilerimize kurumsallaşmaları yönünde eğitimler düzenliyoruz.
Çorlu Fabrika
Türkiye’nin yanı sıra alanında dünyanın en büyük sektörel buluşmalarına Türkiye’den katılan tek firma olarak, fuarlara, etkinlik ve seminerlere, eğitimlere büyük önem veriyoruz. 30. yılımız nedeniyle bu yıl birçok ulusal ve uluslararası birçok etkinliğe imza attık. Bu girişimlerden en önemlisi, yalıtım sektöründe dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan 10. Global Yalıtım Konferansı’na ev sahipliği yapmak oldu. 29-30 Eylül tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşen etkinlikte ODE, 30’u aşkın ülkeden sektör yöneticilerinin oylarıyla ‘Yılın Yalıtım Firması’ seçildi.
2015-2016 futbol sezonu başlangıcında yaptığımız anlaşma çerçevesinde ise Türkiye’nin genç ve başarılı takımlarından Medipol Başakşehir Futbol Kulübü ile sponsorluk anlaşması imzaladık. Anlaşma kapsamında markamızı, kulübün yer aldığı mücadelelerde milyonlarca kişiye ulaştırıyoruz. Ayrıca Ekim ayı içerisinde, sektörün en önemli buluşmaları olan ASHRAE - RAL CRC 2015 ve FESİ Sonbahar Toplantısı’na (FESI Autumn Meeting) da destek verdik.
2014 yılında “Geleceği Yalıtıyor” şeklinde yenilediğimiz sloganımız kapsamında yenilikçi ve öncü çalışmalarla, global pazardaki iddiamızı da her geçen gün artırmaya devam ediyoruz. 2015 yılında dünyanın önde gelen mecralarında yer alan Global Connection sayfalarında yaptığımız tanıtımlarla, 5 farklı coğrafyada yaklaşık 23 milyon okuyucuya ulaştık. Eskişehir’deki yeni yatırımımızla birlikte, 2016 yılında yurtdışı iletişim çalışmalarımıza hız vermeye ve kaliteli ürünlerimizle sektörün en önemli buluşmalarında yer almaya ve sponsorluklarımızla destek vermeye devam edeceğiz.
|