Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Ar-Ge ve Pazarlama Faaliyetlerine 45 Milyon Lira Ayıracak

Bu sene sektördeki 30. yılını kutlayan ODE Yalıtım, Ar-Ge ve pazarlama faaliyetlerine toplam 45 milyon TL kaynak ayıracak. Firmanın hedefi ise; 2020 yılında 436 milyon TL konsolide gelire ulaşarak, kapasite ve ciro açısından Türkiye’nin en büyük yalıtım firması olmak.

yapı.com.tr
Ar-Ge ve Pazarlama Faaliyetlerine 45 Milyon Lira Ayıracak



- Bu yıl piyasaya sürdüğünüz yeni ürünleriniz ya da teknik özelliklerini geliştirdiğiniz mevcut ürününüz var mı?

ODE olarak, AR-GE stratejimizde müşterilerimizin talepleri kadar çevreyi ve geleceğimizi ön plana alarak hareket ediyoruz. Bu kapsamda son yıllarda özellikle segmentasyon süreciyle birlikte çevre dostu ürün geliştirmeye ve değişen müşteri taleplerine uygun nitelikte ve fiyatta ürünler geliştirmeye odaklandık. Detaylı Ar-Ge çalışmalarımız sonucunda ürünlerimizde; -örneğin R-flex (kauçuk köpüğü), ısıpan (XPS) ve membran (bitüm esaslı su yalıtım örtüleri) - segmentasyona gittik. Bu ürünlerimizin “standart” ve “premium” ürün gamlarını geliştirdik. Premium ürün grubumuzla, sektörün en öne çıkan ürünlerine sahibiz. Membranda premium ve standart ürünlerimizle, farklı müşteri taleplerine uygun, en kaliteli çözümleri sunuyoruz. Isıpan ürün grubunda yüksek basma dayanımına sahip ISIPAN Premium DT 300 (300 kPa basma dayanımı) ve ISIPAN Premium DT 500 (500 kPa basma dayanımı) ürünlerimiz dikkat çekiyor.

EskişehirEskişehir Fabrika 

Bugüne kadar camyününde pazardaki dinamikleri değiştirecek birçok yeniliği hayata geçirdik. Geçen yıl camyününde teknoloji yatırımını gerçekleştirdik. Bu yıl içinde de, Çorlu’daki fabrikamızda multipack paketleme alanında yatırımını tamamladık. Son olarak ODE Starflex camyününde gerçekleştirdiğimiz Multipack paketleme sistemi büyük ilgi görüyor. Bu yatırım, cam yününde lojistik olarak aynı hacme %33 daha fazla yükleme, paletle indirme bindirme, dışarıda stoklama ve minimum stok maliyeti imkanı gibi birçok fayda sağlıyor. Ayrıca önümüzdeki sene fırın yenileme ile %30 kapasite artışı hedefliyoruz.

"Ar-Ge takımımız var"

- Yeni bir ürünün piyasaya çıkması ne kadar sürüyor? Ürünlerinizi test edebileceğiniz laboratuar var mı?

Yeni ürünler ya da ürün geliştirme noktasında bizim için iki önemli sacayağı var: İlki sahadan aldığımız veriler. Yani süreç sahadan başlıyor diyebilirim. Saha satış ekibimizin müşterilerimizden aldığı geri dönüşler bizim için son derece değerli.  İkincisi: AR-GE ekibimiz. Alanında doktora yapmış son derece kıymetli mühendislerden oluşan bir AR-GE takımımız var. Kabaca ifade etmek gerekirse de ürün geliştirme süreci şu şekilde işler: AR-GE ekibimiz, sahadan gelen talebin yapılabilirliği konusunda mevcut üretim kabiliyetlerimizi de dikkate alarak laboratuvardaki test sürecini de içeren çalışmalarını sürdürür. Bu süreç her zaman yeni bir ürün ile sonuçlanmasa da çalışma sonuçları çoğu zaman üretim süreçlerimizin iyileştirilmesi için kullanışlı çıktılar sağlar. Dolayısıyla bununla ilgili takribi bir süre vermenin uygun olmayacağını düşünüyorum.

- Ürünlerinizin yurtiçi ve yurtdışında kullanımı için nasıl bir çalışma yürütüyorsunuz, sertifikasyon gerekliliklerinden ve sizin pazara yaklaşımınızdan söz eder misiniz?

Yurt içi satışlar kadar ihracat da ODE için büyük bir önem arz ediyor. Bugün, yurtiçindeki 140 bayimiz ve yurtdışındaki yaygın bayi ağımız ile ürünlerimizi 5 farklı kıtada yüzlerce noktaya ulaştırıyoruz. Daha önce belirttiğim gibi özellikle Eskişehir’deki yeni üretim tesisimizin faaliyete geçmesi ile birlikte de ihracatın ciromuzun içindeki payını artırmayı hedefliyoruz. Yurtdışı pazarlarda varlığımızı güçlendirebilmemiz için hiç şüphesiz uluslararası kalitedeki üretimlerimizi uluslararası sertifikalar ile belgelendirmekle yükümlüyüz.



Bu anlamda ISO ve CE’ye ek olarak ve bu standartlar çerçevesinde ek sertifikalandırma süreçlerimiz devam ediyor. Örneğin yakın zamanda ODE Starflex Camyünü ürünü için EUCEB Belgesi’ni almaya hak kazandık. EUCEB Belgeli Camyünü, kanserojen olmadığı kesin olarak ispat edilmiş elyaflar anlamına geliyor. ODE Starflex Camyünü ürünümüzde olduğu gibi, diğer ürünlerimizde de sertifikalandırma süreçlerine devam ediyoruz. Ayrıca tüm markalarımız için ISO 14025’e göre tanımlanan, bir ürünün veya servisin çevre performansını nicel olarak değerlendiren ve beyan eden EPD (Çevresel Ürün Beyanları) ile de ürünlerimizin çevre performansını en şeffaf haliyle ortaya koyuyoruz.

Verimlilik konusu ön planda

- Üretim sürecinde önem verdiğiniz konular nedir? Ürün geliştirmede nasıl bir çalışma yapıyorsunuz?

Türkiye’de ilk kauçuk köpüğü tesisini kuran ODE; kauçuk pazarını geliştiren, büyüten, öncülük eden bir şirket olmuştur. Biraz önce de bahsettiğim gibi, camyününde ise bugüne kadar pazardaki dinamikleri değiştiren birçok yeniliği hayata geçirdik. 2008 yılında camyünü  şilte, levha ve boru üretimi yapmak üzere faaliyete geçen ODE Starflex camyünü üretim tesisi, yalıtım sektöründeki en büyük yatırım olma özelliğine sahip. Membran’da ise pazara sonradan girmemize rağmen, pazar liderliğini elde ettik.

ODE olarak, tedarikçi üretici olmanın çok ötesinde sürdürülebilir bir gelecek için son yıllarda özellikle “verimlilik” konusuna ağırlık veriyor ve bunu üretimimizdeki yeniliklerle de desteklemeye devam ediyoruz. Türkiye’de yatırımlarıyla doğanın dostu bir şirket olarak, üretim akışımızı sürdürülebilir bir dünya için değiştiriyoruz.

- Türkiye'deki yalıtım sektöründe yaşanan sorunlar nelerdir?

Ülkemizde yalıtım sektörünün en başta haksız rekabet ve kayıt dışı üretim gibi yapısal sorunları var. Bunu önlemek için de sektör içi denetimin artırılması ve daha güçlü yaptırımların olması gerekir diye düşünüyorum. Ürün kalitesinde sürekliliği ve performans değerlerini ölçen laboratuvarların sayıca azlığı ve kalite kontrol sisteminin olmaması, yalıtım uygulamalarında beklenen kalitenin düşmesine yol açıyor. Bunu önlemenin yolu da, TEBAR gibi kalite laboratuvar etkilerinin artırılması ve yayılmasından geçiyor. Bir diğer sorun da, yalıtımın ısı, su, ses, yangın olmak üzere 4 ayağı olmasına rağmen hala sadece ‘ısı yalıtımı’ olarak algılanması. Çözüm olarak da etkin pazarlama ve iletişim faaliyetleri öne çıkıyor.

"Yalıtımla yüzde 75 enerji tasarrufu mümkün"

- Yalıtımın enerji tasarrufundaki yerinden bahsedebilir misiniz?

Türkiye’de 15 milyondan fazla yalıtımsız bina bulunuyor. Bu da, binaların yüzde 85’inin yalıtımsız olduğu anlamına geliyor. Yalıtımsız binalar nedeniyle yaşanan enerji kaybının, her yıl ülke ekonomisine bedeli oldukça yüksek. Türkiye, toplam enerji ihtiyacının %75’ini ithal ediyor. 2014 yılında ülkemizde 55 milyar dolar enerji maliyeti oluştu ve bunun 20 milyar dolarının konutlarda oluştuğunu biliyoruz. Kabaca bir tahminle doğru yalıtımla, 8,5 milyar dolar gibi büyük bir rakamda tasarruf sağlanabilir. Yani konutlarda standartlara uygun yalıtım uygulamaları ile ülke ekonomisine ciddi bir katlı sağlayacağımız aşikar.



Ancak sanayi sektörü, gerek yüksek enerji tasarruf potansiyeli, gerekse de sanayide tüketilen enerjinin çoğunlukla ticari enerji olması hasebiyle enerji tasarrufu çalışmalarında öncelikle ele alınması gereken bir sektör olmasına rağmen, maalesef kamuoyunda enerji verimliliğinin hala genel olarak sadece binalardaki enerji verimliliği ile ilişkilendirildiğini görüyoruz.

Oysa ki, ekonomik büyümede istikrarın amiral gemisi sanayi iken ve Türk sanayisi enerji yoğun bir yapı arz ederken, endüstriyel tesislerdeki enerji verimliliğinin hepimiz için iki kez önem taşıdığı açıktır. Zira endüstride de büyük enerji kayıpları yaşanıyor. Endüstriyel yalıtım uygulamaları ile yapılacak tasarrufu öngörmek biraz güç olsa da, endüstride sadece yalıtımsız bölümlerin yalıtımını yapmak ve zarar görmüş yalıtımları değiştirmekle %75 tasarruf sağlanacağının ve geri dönüşü 1 yıldan kısa olan yalıtım yatırımının ömrünün 15 yıldan uzun olacağını söylemek mümkündür.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/ar-ge-ve-pazarlama-faaliyetlerine-45-milyon-lira-ayiracak_137630.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!