p>PwC'nin 68 ülkede bin 330 üst yönetici (CEO) ile gerçekleştirdiği 16. Yıllık Küresel CEO Araştırması'nın sonuçları yapılan açıklamayla paylaşıldı. 'Aksaklıklarla başa çıkmak: Ayakta kalmak ve başarmak için uyum sağlama' başlıklı araştırmaya göre, dünya çapında CEO'ların sadece yüzde 36'sı gelecek 12 ay içinde şirketlerinin büyüme göstereceğine aşırı güven duyarken, bu oran, geçen yıl yüzde 40 olan oranın ve 2011'deki yüzde 48 olan oranın altında kaldı. Ekonomiye genel olarak bakıldığında, CEO'ların yüzde 18'i 2013 yılında küresel ekonominin daha fazla düşüş yaşayacağını, yüzde 28'i ekonomik iyileşme olacağını ve yüzde 52'side durumun aynı şekilde seyredeceği yönünde kanaat bildirdi. ''Türkiye, güçlü ve yükselen bir değer haline geldi'' Araştırma sonuçlarını değerlendiren PwC Türkiye Başkanı Haluk Yalçın, geçen yıllarda küresel arenada gözlenen ekonomik dalgalanmaya rağmen, Türkiye'nin bu süreçte jeopolitik konumu, uyguladığı ekonomik politikalar ve girişimcilerinin dinamik iş yaklaşımı ile dünya çapında güçlü ve yükselen bir değer haline geldiğini ifade etti.
Yalçın, ''Her ne kadar küresel CEO araştırması dünya genelinde büyüme kapsamında bazı tereddütleri yansıtsa da, Türkiye'nin bu noktada da olumlu ayrışma göstermesini beklemek hatalı olmayacaktır. PwC'nin '2041'te Türkiye' raporunda da öngörüldüğü üzere, dünyanın 12. büyük ekonomisi olmaya aday bir ülke olarak tüm iş dünyasının önünde büyük bir fırsat var. Yeter ki bu dönemde hepimiz devlet, kurumlar ve bireyler olarak üzerimize düşeni başkalarını beklemeden yerine getirelim'' değerlendirmesinde bulundu.
Araştırma kapsamında detaylı görüşmelerin gerçekleştirildiği CEO'lar arasında bulunan Turkven CEO'su Seymur Tarı da global ekonominin aksine kişisel olarak Türkiye'de belirsiz bir ekonomik ortam görmediğini belirterek, şunları kaydetti:
''Önümüzdeki yıllarda bazı küçük iniş çıkışlar olabilir. Ama genel trend olarak yukarıya doğru bir seyir olacaktır. Bizim için devam eden büyüme işlerimiz açısından olağan hale geldi. Türkiye'deki bazı şirketlerin bölgede çok iyi sonuçlar elde ettiğini görüyoruz. Önümüzdeki dönemde orta ölçekli Türk şirketlerinin de bölgede çok daha hakim duruma geleceğini düşünüyorum.'' Güven düzeyi bölgelere göre farklılık gösterdi 16. Yıllık Küresel CEO Araştırması sonuçlarına göre, kısa vadeli gelir büyümesi olacağına en az inananlar Batı Avrupa'daki CEO'lar oldu. Batı Avrupalı CEO arasında büyümeye güven duyanların oranı, 2012 yılındaki yüzde 27 ve 2011 yılındaki yüzde 39 oranlarına kıyasla düşerek bu yıl yüzde 22 oldu. Kısa vadeli büyümeye duyulan güven, Kuzey Amerika'da yüzde 33'e, Asya Pasifik'te de yüzde 36'ya düştü. Birçok kişi tarafından yüksek oranda büyüme gösterecek bir sonraki ekonomi olarak görülen Afrika'da dahi CEO'ların şirket büyümelerine duyduğu güven geçen yılki yüzde 57'lik orandan düşerek yüzde 44 olarak gerçekleşti. Buna karşın Latin Amerikalı CEO'ların duydukları kısa vadeli güven geçen yıla göre yükselerek yüzde 53ü buldu.
|